“Общините до този момент не са включени адекватно в пътната безопасност, а именно превенцията. Със Законопроекта за контрол по пътищата, иницииран от СОС и неговия председател Георги Георгиев, който мина на първо четене, общините се ангажират много по-сериозно в пътната безопасност, превенцията и санкционирането на водачите”. Това заяви депутатът Александър Ненков от ГЕРБ-СДС.

“В София има три поставени стационарни камери, като за две знаем, че работим, за третата не сме много сигурни. Това са камерите, които трябва да контролират и санкционират нарушителите”, обясни Ненков.

Внимание, шофьори: Нови правила и санкции - парламентът прие на първо четене важни промени

Идеята на Законопроекта за промени в Закона за пътищата на ГЕРБ предвижда общините да могат да инвестират в такива технически автоматизирани средства, които да поставят на различни възлови кръстовища и булеварди, така че да могат нарушителите да бъдат санкционирани. “Когато сте засечен от такава камера, това се изпраща към МВР, респективно към КАТ; КАТ издават наказателното постановление, и тук е другата новост- общините ще могат да връчват тези наказателни постановления. Това означава, че общините ще ги ангажираме много по-сериозно в пътната безопасност, превенцията и санкционирането на водачите”, поясни депутатът от ГЕРБ-СДС, след което подчерта, че след като наказателните постановления бъдат връчени съответно и 70% от приходите, които ще постъпват във Фонда за пътна безопасност, ще отидат в общините.

“Общините участват в събирането на парите от санкциите, и 70% от приходите от техните камери, ще останат в бюджетите на общините, и те биха могли да бъдат харчени за пътна безопасност”, уточни Александър Ненков. Той коментира, че в момента има над 500 000 невръчени наказателни постановления, така че с тези промени контролът ще се завиши, тъй като нарушителите ще получават наказателните си постановления в кратък срок. “Законопроектът мина на първо четене с консенсусно мнозинство, това, което трябва да се доработи до второ гласуване са тези 70% приходи, които ще останат в бюджетите на общините. Трябва ясно да се регламентира за какво да се харчат тези средства и те да бъдат насочени към пътната безопасност”, подчерта депутатът от ГЕРБ.

Ненков коментира и промените в НК, внесен от ПП. “Законопроектът бе приет, търпи критика, и ще трябва да се доработи. Този, който трябва да бъде санкциониран, е водачът, а не пътно-превозното средство, и това с конфискацията и лишаването на семейството да използва тази движима вещ не знам до каква степен би спомогнало за превенцията на нарушенията по пътя”, смята депутатът.

Преди лятната си ваканция народните представители завишиха0 санкциите за нарушителите по пътя. “Законите, които сме приели през последните месеци, са достатъчно сериозни. Въпросът сега е как те ще бъдат приложени, и да видим във времето какъв резултат ще дадат. Едни санкции могат да дадат в краткосрочен или дългосрочен план отражение”, допълни депутатът от ГЕРБ Александър Ненков.
БГНЕС