Народните представители събраха кворум за днешното извънредно пленарно заседание и започват с изслушване на служебния министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков относно строителството и напредъка на трансевропейския транспортен коридор IV, в частта му преминаваща през територията на Република България в участъка Видин – Кулата, автомагистрала „Хемус“ и автомагистрала „Черно море".
Протестиращи служители на АПИ спират движението на АМ „Хемус” при Витния
Изслушването е по искане на народните представители от парламентарната група на „БСП за България“ Георги Свиленски и Борислав Гуцанов.
При планираното приблизително 420 км дължина към 18 октомври 2022 г. са изградени 191 км от трасето на АМ "Хемус". В момента се строи в участъци 1,2 и 3. Напредъкът на първият участък е 66%, на втория са изпълнени 20%, а на третият 47%. Усилията са насочени към това отсечката до пътен възел Плевен да бъде готова в периода 2024г. - 2025г.
Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков по време на изслушването си в Народното събрание.
Шишков обясни, че това са посочените години, защото е имало период, в който работата е била спряна. "Втори лот е в най-изостанала фаза, за съжаление той е в най-изостанала фаза, защото е възложен последен.
Ефектът от постигането на постигането на строителството първи и трети лот няма да бъде в никакъв случай пълноценен, поради това, че ако втори лот не бъде изграден, отсечката, така или иначе няма да може да бъде завършена до разклонението за Плевен", отбеляза той. Служебният министър е категоричен, че търсеният ефект ще бъде постигнат след като бъде завършен и втори лот.
Той подчерта, че проблемът със завършването на АМ "Струма" и реализирането на трасето е важно." Ако служебният кабинет продължава да бъде на работа в следващите месеци ще направим всичко възможно да не загубим този проект, който е много важен за България. Най-бързото трасе от Видин до Кулата минава през Петрохан. Това е трасе, което е със 70 км по-дълго от това, което в момента се прави. Икономически ще има смисъл да бъде изграден тунел под Петрохан", каза още той.
Дневният ред включва и парламентарен контрол, в който ще участват служебните министри Христо Алексиев, Крум Зарков и Иван Шишков.
Протестиращи служители на АПИ спират движението на АМ „Хемус” при Витния
Изслушването е по искане на народните представители от парламентарната група на „БСП за България“ Георги Свиленски и Борислав Гуцанов.
При планираното приблизително 420 км дължина към 18 октомври 2022 г. са изградени 191 км от трасето на АМ "Хемус". В момента се строи в участъци 1,2 и 3. Напредъкът на първият участък е 66%, на втория са изпълнени 20%, а на третият 47%. Усилията са насочени към това отсечката до пътен възел Плевен да бъде готова в периода 2024г. - 2025г.
Това заяви служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков по време на изслушването си в Народното събрание.
Шишков обясни, че това са посочените години, защото е имало период, в който работата е била спряна. "Втори лот е в най-изостанала фаза, за съжаление той е в най-изостанала фаза, защото е възложен последен.
Ефектът от постигането на постигането на строителството първи и трети лот няма да бъде в никакъв случай пълноценен, поради това, че ако втори лот не бъде изграден, отсечката, така или иначе няма да може да бъде завършена до разклонението за Плевен", отбеляза той. Служебният министър е категоричен, че търсеният ефект ще бъде постигнат след като бъде завършен и втори лот.
Той подчерта, че проблемът със завършването на АМ "Струма" и реализирането на трасето е важно." Ако служебният кабинет продължава да бъде на работа в следващите месеци ще направим всичко възможно да не загубим този проект, който е много важен за България. Най-бързото трасе от Видин до Кулата минава през Петрохан. Това е трасе, което е със 70 км по-дълго от това, което в момента се прави. Икономически ще има смисъл да бъде изграден тунел под Петрохан", каза още той.
Дневният ред включва и парламентарен контрол, в който ще участват служебните министри Христо Алексиев, Крум Зарков и Иван Шишков.