Първият анализ на асфалта на пътя край Своге, където на 25 август стана тежък пътен инцидент, при който загинаха 17 души, е показал, че е трябвало да се слагат съвсем друг вид материали. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Николай Нанков, цитиран от БТА, на излизане от Националната следствена служба, където той бе разпитан като свидетел.
Разследването на катастрофата край Своге продължава
Той посочи, че цялото трасе от пътя е предвидено за тежко и среднотежко движение и поради тази причина е трябвало да се слагат съвсем други материали от тези, които първият лабораторен анализ е показал, че са използвани. Нанков предположи, че може да се наложи да се ползват услугите и на международна лаборатория. Той коментира, че това е второкласен път, изпълняван по програма "Транзитни пътища" - за транзитен трафик, за големи натоварвания, което означава, че настилката трябва да е от най-високо качество, основно в износващия слой.
Мантинелата на пътя край Своге е отговорност на общината
Министър Нанков увери, че участъците от пътя, където има дефекти, ще бъдат ремонтирани максимално бързо. Той уточни, че единият участник от консорциума вече е отстранил дефектите по своя участък. Другият участник вчера е депозирал писмо до АПИ, че ще отстрани проблемите в неговия участък в София-област. По думите му след слагането на знака за ограничение от 30 км/ч в участъка, където стана катастрофата, средната скорост там в момента е около предишното ограничение /40 км/. В момента там са поставени светещи лампи, полицейски екипи контролират движението. Екипи на АПИ почистват храстите.
Разследването на катастрофата край Своге продължава
Той посочи, че цялото трасе от пътя е предвидено за тежко и среднотежко движение и поради тази причина е трябвало да се слагат съвсем други материали от тези, които първият лабораторен анализ е показал, че са използвани. Нанков предположи, че може да се наложи да се ползват услугите и на международна лаборатория. Той коментира, че това е второкласен път, изпълняван по програма "Транзитни пътища" - за транзитен трафик, за големи натоварвания, което означава, че настилката трябва да е от най-високо качество, основно в износващия слой.
Мантинелата на пътя край Своге е отговорност на общината
БГНЕС