Административният ръководител на Специализирана прокуратура Валентина Маджарова потвърди отрицателното си становище по законопроекта на Министерство на правосъдието за изменение и допълнение на Закона за съдебната власт, с който се предвижда закриване на спецсъдилищата у нас. Това съобщиха от пресцентъра на спецпрокуратурата.
Това тя направи в допълнително становище към огласеното в хода на общественото обсъждане на законопроекта. Маджарова посочва, че одобреният от Министерски съвет и внесен в Народното събрание законопроект е съществено различен от законопроекта, представен за обществено обсъждане.
На второ място, допълнителното становище е мотивирано от грубото нарушаване на принципа за ясен процес на обществени консултации при приемането на закони, изрично посочен в Доклада за върховенството на закона за 2021 г. на Европейската комисия за България. На страницата на Народното събрание не бяха публикувани частичната оценка за въздействие и становището за съответствие на законопроекта с Европейската конвенция за защита на правата на човека. Не бе качена на сайта за обществени консултации www.strategy.bg. и позицията на Специализираната прокуратура по предложения за обсъждане законопроект.
Подобни „технически пропуски“ нарушават чл.70, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание и грубо погазват изискванията за публичност, прозрачност и обоснованост, към които следва да се придържа законодателният процес в демократичното общество, сочи Маджарова.
Това тя направи в допълнително становище към огласеното в хода на общественото обсъждане на законопроекта. Маджарова посочва, че одобреният от Министерски съвет и внесен в Народното събрание законопроект е съществено различен от законопроекта, представен за обществено обсъждане.
На второ място, допълнителното становище е мотивирано от грубото нарушаване на принципа за ясен процес на обществени консултации при приемането на закони, изрично посочен в Доклада за върховенството на закона за 2021 г. на Европейската комисия за България. На страницата на Народното събрание не бяха публикувани частичната оценка за въздействие и становището за съответствие на законопроекта с Европейската конвенция за защита на правата на човека. Не бе качена на сайта за обществени консултации www.strategy.bg. и позицията на Специализираната прокуратура по предложения за обсъждане законопроект.
Подобни „технически пропуски“ нарушават чл.70, ал. 2 от Правилника за организацията и дейността на Народното събрание и грубо погазват изискванията за публичност, прозрачност и обоснованост, към които следва да се придържа законодателният процес в демократичното общество, сочи Маджарова.