„Министерството на регионалното развитие и благоустройството има за свои приоритети подобряване на свързаността между Балканите и Европа. Работим упорито по изграждането на паневропейския транспортен коридор № 8, който е най-късата връзка между Адриатика и Черно море.“ Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова на среща с Н.Пр. Джузепина Дзара – извънреден и пълномощен посланик на Италианската република в България, съобщиха от МРРБ.
Посланик Дзара подчерта, че италианският бизнес проявява сериозен интерес към инфраструктурни обекти в нашата страна, в т.ч пътни и жп проекти, чието изпълнение е важно за развитието на търговско – икономическите отношения между България и Италия.
От особен интерес за италианската страна са големите пътни проекти АМ „Хемус“, АМ „Струма“ и тунелът под Шипка, стана ясно на срещата, като стратегически за свързаността на България с останалите държави.
„Автомагистрали - Черно море“ продължават протестите в Шуменско (ВИДЕО)
Министър Комитова запозна Н.Пр. Дзара с хода на строителството на магистрала „Хемус“, като подчерта, че служебното правителство продължава всичко, което до сега е започнато.
„Реалните срокове за завършване на 51-километровата отсечка между Ябланица и Плевен е 2024-та година“, обясни министърът и добави, че продължението след Плевен е в процес на отчуждителни процедури и ръководството на МРРБ полага усилия да ги ускори, за да може да стартира реално строителство през 2022-ра година.
Друг приоритетен обект за страната ни е изграждането на тунела под Шипка, стана ясно от думите на Комитова, като за целта е проведена обществена поръчка, има избран изпълнител, но няма сключен договор, тъй като няма осигурено финансиране.
Комитова за протестите на пътищарите: Фирмите са разделени, няма да разговарям повече с посредници
„Нашата цел е да създадем транспортна инфраструктура по направление север – юг на картата на Европа, която да свърже Черно море с Адриатическо, Средиземно и Балтийско море“, обясни архитект Комитова. Именно такива връзки са тунелът под Шипка, който се свързва с пътя Велико Търново – Русе, моста при Русе, на юг до Егейско море и проектът на автомагистрала „Черно море“.
Залагаме много и на нашето трансгранично сътрудничество през програмата „Интеррег Средиземно море“, в следващия програмен период, в която България ще бъде партньор с още 13 държави, стана ясно на срещата.
На разговора присъстваха и заместник – министрите на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков и Валентин Граматиков, началникът на политическия кабинет на министъра на регионалното развитие и благоустройството Цветелина Лазарова.
Посланик Дзара подчерта, че италианският бизнес проявява сериозен интерес към инфраструктурни обекти в нашата страна, в т.ч пътни и жп проекти, чието изпълнение е важно за развитието на търговско – икономическите отношения между България и Италия.
От особен интерес за италианската страна са големите пътни проекти АМ „Хемус“, АМ „Струма“ и тунелът под Шипка, стана ясно на срещата, като стратегически за свързаността на България с останалите държави.
„Автомагистрали - Черно море“ продължават протестите в Шуменско (ВИДЕО)
Министър Комитова запозна Н.Пр. Дзара с хода на строителството на магистрала „Хемус“, като подчерта, че служебното правителство продължава всичко, което до сега е започнато.
„Реалните срокове за завършване на 51-километровата отсечка между Ябланица и Плевен е 2024-та година“, обясни министърът и добави, че продължението след Плевен е в процес на отчуждителни процедури и ръководството на МРРБ полага усилия да ги ускори, за да може да стартира реално строителство през 2022-ра година.
Друг приоритетен обект за страната ни е изграждането на тунела под Шипка, стана ясно от думите на Комитова, като за целта е проведена обществена поръчка, има избран изпълнител, но няма сключен договор, тъй като няма осигурено финансиране.
Комитова за протестите на пътищарите: Фирмите са разделени, няма да разговарям повече с посредници
„Нашата цел е да създадем транспортна инфраструктура по направление север – юг на картата на Европа, която да свърже Черно море с Адриатическо, Средиземно и Балтийско море“, обясни архитект Комитова. Именно такива връзки са тунелът под Шипка, който се свързва с пътя Велико Търново – Русе, моста при Русе, на юг до Егейско море и проектът на автомагистрала „Черно море“.
Залагаме много и на нашето трансгранично сътрудничество през програмата „Интеррег Средиземно море“, в следващия програмен период, в която България ще бъде партньор с още 13 държави, стана ясно на срещата.
На разговора присъстваха и заместник – министрите на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков и Валентин Граматиков, началникът на политическия кабинет на министъра на регионалното развитие и благоустройството Цветелина Лазарова.