В дните около "черния" петък търговци са се опитали да продават стоки без право на рекламация, защото са на промоция
В дните около "черния" петък търговци са се опитали да продават стоки без право на рекламация, защото са на промоция. За нелоялната търговска практика съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
Маргаритов уточни, че тези случаи са единични, но е факт, че има опит на търговци да ограничават отговорността си, извеждайки като аргумент факта, че в момента има промоция или намаление - ако даде дефект, няма да може да има рекламация, защото е взето на половин цена.
За какво да внимаваме на „черния петък“?
Маргаритов припомни на потребителите, че законът не прави разлика между ситуациите, в които се продава дадена стока и потребителите разполагат с право на информация, на рекламация, право на отказ в онлайн среда, независимо дали има намаление или не.
Вече са взети необходимите мерки и нарушителите ще бъдат санкционирани, за да се изчисти пазарът от подобни практики през предстоящите коледни и новогодишни празници, допълни председателят на КЗП.
Най-често срещаното нарушение в „Черния петък” е липсата на старата цена
В комисията са получени няколко десетки сигнали в изминалите три дни, направени са над 200 проверки в търговски обекти и онлайн магазините.
Сред нарушенията на първо място са изкуствените намаления - това са случаите, в които непосредствено преди промоционалната кампания, се вдигат цените на определени продукти и след това се анонсира намаление, което обаче не е действително. Такива случаи има и в онлайн търговията, и в търговската мрежа. В деня на т.нар. Черен петък са установени около 25-30 такива случаи.
Друг проблем е и недостатъчното количество на стоки, които шумно са рекламирани, че са в намаление, но после се оказва, че наличността е скромна.
В дните около "черния" петък търговци са се опитали да продават стоки без право на рекламация, защото са на промоция. За нелоялната търговска практика съобщи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
Маргаритов уточни, че тези случаи са единични, но е факт, че има опит на търговци да ограничават отговорността си, извеждайки като аргумент факта, че в момента има промоция или намаление - ако даде дефект, няма да може да има рекламация, защото е взето на половин цена.
За какво да внимаваме на „черния петък“?
Маргаритов припомни на потребителите, че законът не прави разлика между ситуациите, в които се продава дадена стока и потребителите разполагат с право на информация, на рекламация, право на отказ в онлайн среда, независимо дали има намаление или не.
Вече са взети необходимите мерки и нарушителите ще бъдат санкционирани, за да се изчисти пазарът от подобни практики през предстоящите коледни и новогодишни празници, допълни председателят на КЗП.
Най-често срещаното нарушение в „Черния петък” е липсата на старата цена
В комисията са получени няколко десетки сигнали в изминалите три дни, направени са над 200 проверки в търговски обекти и онлайн магазините.
Сред нарушенията на първо място са изкуствените намаления - това са случаите, в които непосредствено преди промоционалната кампания, се вдигат цените на определени продукти и след това се анонсира намаление, което обаче не е действително. Такива случаи има и в онлайн търговията, и в търговската мрежа. В деня на т.нар. Черен петък са установени около 25-30 такива случаи.
Друг проблем е и недостатъчното количество на стоки, които шумно са рекламирани, че са в намаление, но после се оказва, че наличността е скромна.