Хората с увреждания имат право на помощ при придвижване на летища
Хората с увреждания имат право на помощ при придвижване на летища / Thinkstock/Getty Images
Хората с увреждания имат право на помощ при придвижване на летища
91490
Хората с увреждания имат право на помощ при придвижване на летища
  • Хората с увреждания имат право на помощ при придвижване на летища

При пътуване със самолет хората с увреждания имат право на помощ за придвижването на летището и качването на борда на самолета, както и по време на целия полет.

Авиокомпаниите носят отговорност за това пътниците да бъдат своевременно отведени до съответния изход при прекачване и нямат право да откажат да качат на борда пътник с увреждания, както и да таксуват допълнително жизненоважно медицинско оборудване.

Ако някое от тези права бъде нарушено, пътниците могат да изискат обезщетение от авиокомпанията.

Какви са правата на пътниците в Европа при закъснял полет?

Пътниците с увреждания не трябва бъдат допълнително таксувани за пътуване със самолет, а авиокомпаниите нямат право да отказват да ги качат на борда, освен ако физически това няма как да се случи, каза директорът на Европейския потребителски център в България Игнат Арсенов.

Пътниците с намалена подвижност или увреждания имат право на съдействие от момента, когато пристигнат на летището, откъдето излита самолетът им, от транспортното средство, с което пристигат на съответния аеропорт, през качването на самолета, по време на престоя в самолета до напускането на летището, на което каца машината, каза Арсенов.

Какви са правата на пасажерите при отменен полет?

Той уточни, че е добре летищните власти да бъдат уведомени поне 48 часа по-рано за специфичните нужди на пътниците с увреждания. "Когато с пътника има важно медицинско оборудване, тогава не може да бъде отказано то да бъде превозено, включително и поради причини, че не влиза в съответните размери за багаж, или пък за него да бъдат налагани допълнителни такси", каза Арсенов.

Кои са най-честите ни проблеми с авиокомпаниите

Въпреки че в повечето случаи авиокомпаниите и летищните оператори са наясно със задълженията си, се допускат нарушения на правата на хората с увреждания, а понякога грешки на служителите водят до изпускане на полета.

Във всички подобни ситуации пътниците имат право на обезщетение, за получаването на което могат да потърсят помощ от Европейския потребителски център.