Кои са най-честите ни проблеми с авиокомпаниите
Кои са най-честите ни проблеми с авиокомпаниите / снимка: Thinkstock/Getty Images
Кои са най-честите ни проблеми с авиокомпаниите
83293
Кои са най-честите ни проблеми с авиокомпаниите
  • Кои са най-честите ни проблеми с авиокомпаниите

Трудна комуникация с авиокомпаниите и прекалено дълъг срок за разглеждане на жалбите са най-често срещаните проблеми на пътниците, които са се обърнали към Европейския потребителски център през тази година. Статистиката беше представена от директора на центъра Игнат Арсенов.

До края на миналата седмица в центъра са постъпили 990 жалби от българи, като една трета от тях са свързани с ползването на въздушен транспорт. Данните за Европа показват, че най-много оплаквания, свързани със самолетите, идват от гражданите на Италия, Белгия и Полша, а най-често хората се жалват от авиокомпаниите в Германия, Ирландия и Испания.

Голяма част от българите, които са подали жалба до Европейския потребителски център, се оплакват от труден достъп до авиокомпанията, с която трябва да уредят своя проблем. Игнат Арсенов посочи примери:

"Има такива, които приемат само факс или телефонно обаждане, което затруднява след това пътника да може да докаже, че се е свързал с тях, потърсил си е правата и е спазил сроковете за предявяването на неговите права".

Друг проблем е срокът, в който пътниците получават отговор на своята жалба - чакането отнема минимум 2 месеца. Според Игнат Арсенов има какво още да се направи за спазването на правата на пътниците при ощетяване от страна на авиокомпаниите, така че обезщетяването да става бързо и да е стандартно за всяка държава. Той припомни някои от основните права на пътниците:

"При забавени полети пътникът има право на грижи - да получи безплатно телефонно обаждане до своите близки, които го чакат, да получи храна, напитки. Ако забавянето е по-дълго - съответно има право на хотел, където да пренощува, безплатен транспорт до хотела. Ако закъснее с повече от 3 часа при пристигане полетът, пътникът може да има право и на парично обезщетение, извън тези грижи. Разбира се, ако това закъснение не се дължи на извънредни обстоятелства. Това обезщетение варира между 250 и 600 евро".

През миналата година в мрежата на Европейските потребителски центрове са получени 6852 жалби, свързани с въздушния транспорт, като 777 са били за загубен или повреден багаж.