Министърът на туризма Николина Ангелкова проведе работна среща с ръководители и членове на Българската асоциация на професионалистите в мениджмънта на хотели, съобщиха от ресорното министерство.
Последните данни на националната статистика сочат, че за периода януари-юни 2019 г. у нас са направени над 3,6 млн. визити на чуждестранни туристи, което е 0,3% спад спрямо същия период на рекордната за туризма 2018 г., отбеляза министър Ангелкова и подчерта, че тези резултати не кореспондират по никакъв начин с опити сезонът да се описва в негативни окраски.
"Още в началото на годината предупредихме, че 2019 г. ще е предизвикателна за туризма", каза министърът и подчерта, че независимо че за юни отстъплението на туристи от Германия и Русия не е в толкова сериозен размер, усилията за създаване на атрактивен продукт за туристите продължават.
Ще бъдат предприети допълнителни мерки за насърчаване на организирания туризъм в крилата на сезона – през май, юни и септември, информира министърът. Тези стъпки ще бъдат свързани с активна реклама за бранд България чрез насочени послания към всеки пазар според специфичните му интереси. Механизмът ще стартира пилотно по Черноморието.
"Работим насочено към водещите 10 входящи пазара за страната, но и за увеличаване на интереса на туристите от държавите от топ 20 и топ 30, както и от перспективните пазари - Китай, Индия, Япония, САЩ и други", отбеляза още министърът.
От догодина: Повече пари за туристическа реклама на България
Ключово ще бъде намаляването на административната тежест за бизнеса.
Сред важните приоритети министърът открои също привличане интереса на големите международни брандове в туризма, което е изключително важно за утвърждаване имиджа на страната като конкурентна дестинация с високо качество на продукта.
Представителите на бизнеса изтъкнаха необходимостта за обединени усилия на държавата, хотелиерите и общините за популяризирането на България. "Зад тази позиция заставаме изцяло като администрация", потвърди министър Ангелкова.
Ето каква е средната цена за чадър на българските плажове
По повод политиките за споделената икономика в туризма министър Ангелкова обърна внимание, че този въпрос е предмет на сформирана тематична работна група в министерството. Идеята е да се ползват добрите чуждестранни практики и се обмисля на европейско ниво да се инициира дискусия за евентуална обща рамка, защото това е общо предизвикателство, свързано не само с конкуренцията, но и с имиджа на дестинациите, и с фиска, стана ясно от думите на министър Ангелкова. В работната група са включени представители и на държавни институции, браншови организации и българските общини. Ангелкова и призова за мобилизация, така че позиционирането на България на туристическата карта на Европа и отличните резултати, вече постигнати в сектора, да бъдат надградени въпреки предизвикателствата.
Министър Ангелкова припомни и важността на Единната система за туристическа информация, която трябва да функционира изцяло от 1 октомври 2019 г., и призова час по-скоро да се изпълнят всички законови изисквания за попълването й.
Последните данни на националната статистика сочат, че за периода януари-юни 2019 г. у нас са направени над 3,6 млн. визити на чуждестранни туристи, което е 0,3% спад спрямо същия период на рекордната за туризма 2018 г., отбеляза министър Ангелкова и подчерта, че тези резултати не кореспондират по никакъв начин с опити сезонът да се описва в негативни окраски.
БГНЕС
"Още в началото на годината предупредихме, че 2019 г. ще е предизвикателна за туризма", каза министърът и подчерта, че независимо че за юни отстъплението на туристи от Германия и Русия не е в толкова сериозен размер, усилията за създаване на атрактивен продукт за туристите продължават.
Ще бъдат предприети допълнителни мерки за насърчаване на организирания туризъм в крилата на сезона – през май, юни и септември, информира министърът. Тези стъпки ще бъдат свързани с активна реклама за бранд България чрез насочени послания към всеки пазар според специфичните му интереси. Механизмът ще стартира пилотно по Черноморието.
"Работим насочено към водещите 10 входящи пазара за страната, но и за увеличаване на интереса на туристите от държавите от топ 20 и топ 30, както и от перспективните пазари - Китай, Индия, Япония, САЩ и други", отбеляза още министърът.
От догодина: Повече пари за туристическа реклама на България
Ключово ще бъде намаляването на административната тежест за бизнеса.
Сред важните приоритети министърът открои също привличане интереса на големите международни брандове в туризма, което е изключително важно за утвърждаване имиджа на страната като конкурентна дестинация с високо качество на продукта.
Представителите на бизнеса изтъкнаха необходимостта за обединени усилия на държавата, хотелиерите и общините за популяризирането на България. "Зад тази позиция заставаме изцяло като администрация", потвърди министър Ангелкова.
Ето каква е средната цена за чадър на българските плажове
По повод политиките за споделената икономика в туризма министър Ангелкова обърна внимание, че този въпрос е предмет на сформирана тематична работна група в министерството. Идеята е да се ползват добрите чуждестранни практики и се обмисля на европейско ниво да се инициира дискусия за евентуална обща рамка, защото това е общо предизвикателство, свързано не само с конкуренцията, но и с имиджа на дестинациите, и с фиска, стана ясно от думите на министър Ангелкова. В работната група са включени представители и на държавни институции, браншови организации и българските общини. Ангелкова и призова за мобилизация, така че позиционирането на България на туристическата карта на Европа и отличните резултати, вече постигнати в сектора, да бъдат надградени въпреки предизвикателствата.
Министър Ангелкова припомни и важността на Единната система за туристическа информация, която трябва да функционира изцяло от 1 октомври 2019 г., и призова час по-скоро да се изпълнят всички законови изисквания за попълването й.