Жилищната и кредитна криза в САЩ срина потребителското доверие
Жилищната и кредитна криза в САЩ срина потребителското доверие / netinfo

Потребителското доверие в САЩ се срина до най-ниското си равнище за близо година и половина, тъй като сериозната жилищна и кредитната криза породи у хората опасения за икономическата стабилност на страната, а също и за тяхното собствено благосъстояние, предаде АП, цитирана от БТА.

Индексът на потребителското доверие в САЩ се е понижил рязко през септември до 71,1 пункта спрямо отчетените за август 89,3 пункта. Това е най-ниското равнище на този показател от май миналата година, когато шокът от високите цени на бензина породи у хората опасения за икономическото им благосъстояние. Индексът се изготвя от международния изследователски институт Ipsos (Ипсос).

Влошаването на потребителското доверие е в резултат на нестабилността на Уолстрийт, която предизвика резки колебания в цените на акциите. По-големият потребителски песимизъм се дължи и на тревожните новини от миналата седмица, когато стана ясно, че работните места в САЩ са намалели за първи път от четири години.

Според анализаторите шансът икономиката да изпадне в рецесия нараства, посочва АП.

Все пак много от специалистите се надяват, че това може да бъде избегнато и разчитат Управлението за федерален резерв на САЩ (УФР) да намали лихвените проценти идната седмица. Подобна мярка би донесла на хората и компаниите значително психологично успокоение, което би ги предразположило повече към вложения и инвестиции, необходими за съживяване на икономическата активност, посочва АП.