Туроператорите да бъдат задължени да предлагат към пакетите си за почивка у нас поне по една екскурзия, свързана с културно-историческото ни наследство. Такава промяна в Закона за туризма ще внесе тази седмица соцдепутатката Татяна Буруджиева, съобщава „24 часа".
Тя е сондирала поправката с икономическото министерство и туроператорски фирми и досега не е чула възражения.
"Подобна промяна не ангажира туроператорите с нищо друго освен с това да предлагат на хората да се записват на подобни екскурзии срещу допълнително заплащане, както се прави по цял свят", обясни Буруджиева. Това било стъпка в посока развиването на културния туризъм у нас.
"Много говорим за културно-историческото си наследство и това, че България трябва да се гордее с него и да го популяризира, но на практика не се правят стъпки за опознаването му", допълни соцдепутатката.
Да се направи специална стратегия за реклама на България в страните от бившия соцблок, е друга идея на Буруджиева, която обаче още е в процес на обсъждане.
В страни като Полша, Унгария и Чехия много хора пазят добри спомени за летувания у нас, защо да не привлечем децата им, които днес са платежоспособни, пита тя.
Предлага за тези страни да не се разчита само на туроператорите, а да се рекламираме там чрез интернет и дори чрез билбордове.
Третата идея на соцдепутатката е да се определят рекламни символи на България от типа на Айфеловата кула в Париж или пикаещото момченце в Брюксел. Трябва да има 4-5 неща за страната, с които да се направи бизнес - туристът задължително да ги посети и да иска да си купи сувенири, смята Буруджиева. Като примери дава Мадарския конник, казанлъшката роза, нещо от Велико Търново, нещо знаково от тракийското ни злато.