Служителите в туристическите информационни центрове трябва да са „спретнати", да не консумират храни и напитки пред посетителите и да ги поздравяват. Това са част от задължителните критерии, записани в Наръчника за работа на туристическите центрове в България. Проектът е на стойност над 637 000 лева и е по оперативна програма „Регионално развитие".
Пред Дарик Мария Иванова от икономическото министерство обясни, че у нас има малко над 90 туристически информационни центъра, като те имат различни статути и не всички могат да изпълняват стопанска дейност. Именно в това е и основният проблем, който възпрепятства по-лесната работа на центровете с хотелиерите и туроператорите.
Идеята е да се създаде цялостна мрежа от туристически центрове.
Макар че има много туристически обекти, които не са представени в определен туристически център, с проекта на икономическото министерство се оставя принципът на доброволност при създаването им. "В този смисъл дали някъде ще се създадат, не поставяме ограничения. Има места, където има нужда от туристически информационни центрове, те не са в цялата страна, но аз се надявам да създадем достатъчно добри възможности и мотив, който да привлече туристическите информационни центрове в тази мрежа", каза Мария Иванова.
Има центрове, които не могат да развиват стопанска дейност, което означава, че даден турист не може да си купи билет за културно мероприятие или да си резервира хотел на място. Ако центровете могат да извършват стопанска дейност и покриват изискванията за туристическа агентска или туроператорска дейност, биха могли да кандидатстват, стига да имат и нужната правно-организационна форма, която позволява това по закон, каза Иванова. За центровете, които са общинските предприятия, създадени по закона за общинската собственост с решение на правителството, законът не позволява да кандидатстват за туроператорска и турагентска дейност. Ако са търговец със сто процента общинско предприятие, какъвто е например центърът във Велико Търново, то те могат да кандидатстват, допълни Иванова.
Основно туристите посещават центровете, за да получат карта и да се информират за най-добрите места за хранене или за предстоящи културни събития в дадено населено място.
В големите курорти туристическите информационни центрове се посещават предимно от чужденци, а в по-малките населени места - от българи.