През 2016 г. АПИ ще предоставя електронни административни услуги
През 2016 г. АПИ ще предоставя електронни административни услуги / Thinkstock/Getty Images

От 2016 г. Агенцията "Пътна инфраструктура" ще предоставя на бизнеса и хората електронни административни услуги, базирани на географските информационни системи (ГИС), при издаването на разрешенията за специално ползване на пътищата чрез изграждане и експлоатация на рекламни съоръжения, съобщи пресслужбата на кабинета.

В момента тези документи се предоставят чрез подаване на заявление в областните пътни управления (ОПУ), ръчно попълване на документи и получаване на разрешението отново в ОПУ, което отнема време.

Онлайн услугите са по проекта "Предоставяне на ГИС базирани електронни административни услуги при издаване на разрешения за гражданите и бизнеса от Агенция "Пътна инфраструктура" и създаване на ГИС регистри за приходни дейности" по оперативната програма "Административен капацитет".

Разработен е и електронен калкулатор за движението на извънгабаритните и/или тежките моторни превозни средства. Използвайки онлайн калкулатора превозвачите на извънгабаритни товари ще могат много бързо да пресметнат каква такса е необходимо да платят за преминаването по пътната мрежа.

Хората и бизнесът ще имат достъп и до четири регистъра. Това са ГИС базиран електронeн регистър за паспортизация на крайпътни рекламни съоръжения, за търговски крайпътни обекти, за подземни или надземни линейни съоръжения, на товароносимост и габарити на пътните съоръжения.

Като електронна справочна услуга на шофьорите ще се предоставя информация за републиканските пътища, за които е необходима винетка. Изпълнител на проекта е "ЕСРИ-България" ООД. Стойността на договора е 668 000 лв. (без ДДС).