Икономическият национализъм e ключ към развитието на бизнеса, смята Лукан Луканов
Икономическият национализъм e ключ към развитието на бизнеса, смята Лукан Луканов / Thinkstock/Getty Images

Икономическият национализъм - това е ключът към развитие на българския бизнес, според председателя на Съюз „Произведено в България" Лукан Луканов. Луканов призна в интервю за Дарик, че докато не се поставят равни условия на бизнес между всички страни-членки на ЕС, родните производители няма да бъдат конкуренти на европейските пазари.

Добрият вътрешен бизнес климат ще се стимулира чрез развитие на икономическия национализъм. Това прогнозира за Дарик председателя на Съюз „Произведено в България" Лукан Луканов.

„Българите получават заплатите си, каквито и да са те, в България. Ясно е, че когато купуваме чужди стоки, парите, които плащаме за тях, заминават зад граница. Когато говорим за национализъм, трябва да добавим думата икономически национализъм. Нашият народ и нашето общество трябва ясно и категорично да си даде сметка, че присъствието на прекалено много вносни стоки в магазините, които макар и да са лъскави и привлекателни, всъщност ни обрича на бедност. Защото няма богато общество и богат народ, който не произвежда. А за да произвеждат българските предприятия, те трябва да са конкурентоспособни. Нека българите да изберем българското с ясното съзнание, че по този начин ще увеличим потока на пари в собствения си джоб и парите, които ние заработваме в нашата държава, ще остават тук за развитието на страната", каза Луканов.

И тази година се очертава трудна за бизнеса не само заради условията за развитие на българския пазар, но и заради поредното забавяне в европрограмите, сред които еврофондовете за земеделие.