Интернет-гигантът Google възнамерява да въведе правило, което ще послужи за по-голяма прозрачност при публикуването на политическа реклама.
Според нововъведението при подаването на предизборни обяви на американска територия поръчителят ще трябва да представи документ, че има законното право да живее в САЩ. От обявата трябва да става ясно кой плаща за нея, заяви Кент Уокър, вицепрезидент на Google по юридическите въпроси.
До 2,7 млн. европейци вероятно са засегнати от злоупотребата с лични данни
Корпорацията се надява по този начин да изключи възможността за манипулации и разпространение на лъжливи новини. Освен това, Google възнамерява още през 2018 г. да съобщи кой и на каква стойност купува реклама. Подобна мярка предприема и социалната мрежа Фейсбук. От 2017 г. социалната мрежа разрешава да се публикува политическа реклама само на авторизирани клиенти, отбелязва „Дойче Веле“.
Скандал разтресе Facebook: Задава ли се бойкот на социалната мрежа?
По-рано бе съобщено, че специалистите на Facebook са открили около 3000 рекламни обяви, които руснаците са публикували в тази социална мрежа и в Instagram преди и след президентските избори в САЩ през ноември 2016 г. Тази реклама са могли да видят около 150 млн. потребители. Фигуриращи в разследването на американското министерство на правосъдието руски граждани са създавали фиктивни страници, които са използвали, за да повлияят на общественото мнение в страната, се казва в публикувания от ведомството обвинителен акт.
С каква част от личните ни данни разполагат компаниите?
Подобни случаи са регистрирали и други компании. По-конкретно, Google е открил 18 канала на видеохостинга YouTube, за които се предполага, че са поддържани от руснаци. На тези канали са публикувани над 1108 видеозаписа с общо времетраене 43 часа. Тези канали също са замразени. Редица записи е замразил и Twitter.
Според нововъведението при подаването на предизборни обяви на американска територия поръчителят ще трябва да представи документ, че има законното право да живее в САЩ. От обявата трябва да става ясно кой плаща за нея, заяви Кент Уокър, вицепрезидент на Google по юридическите въпроси.
До 2,7 млн. европейци вероятно са засегнати от злоупотребата с лични данни
Корпорацията се надява по този начин да изключи възможността за манипулации и разпространение на лъжливи новини. Освен това, Google възнамерява още през 2018 г. да съобщи кой и на каква стойност купува реклама. Подобна мярка предприема и социалната мрежа Фейсбук. От 2017 г. социалната мрежа разрешава да се публикува политическа реклама само на авторизирани клиенти, отбелязва „Дойче Веле“.
Скандал разтресе Facebook: Задава ли се бойкот на социалната мрежа?
По-рано бе съобщено, че специалистите на Facebook са открили около 3000 рекламни обяви, които руснаците са публикували в тази социална мрежа и в Instagram преди и след президентските избори в САЩ през ноември 2016 г. Тази реклама са могли да видят около 150 млн. потребители. Фигуриращи в разследването на американското министерство на правосъдието руски граждани са създавали фиктивни страници, които са използвали, за да повлияят на общественото мнение в страната, се казва в публикувания от ведомството обвинителен акт.
С каква част от личните ни данни разполагат компаниите?
Подобни случаи са регистрирали и други компании. По-конкретно, Google е открил 18 канала на видеохостинга YouTube, за които се предполага, че са поддържани от руснаци. На тези канали са публикувани над 1108 видеозаписа с общо времетраене 43 часа. Тези канали също са замразени. Редица записи е замразил и Twitter.