Търсачки като Google и Bing могат да бъдат принудени да плащат за това, че показват откъси от новинарски статии според проекта на правилата за авторското право, подкрепени днес от посланиците на страните членки на Европейския съюз (ЕС), предаде Ройтерс.
Мярката, която все още не е окончателна, ще позволи на издателите на печатни издания да поиска от търсачките да им плащат, за да показват техните статии до една година след публикуването им. Първоначално Европейската комисия предлагаше издателите да искат плащане за показване на статиите за 20 години назад.
Новите правила за защита на личните данни – права на гражданите, задължения на фирмите
Пакетът на ЕС с реформи в областта на авторското право ще принуди също така интернет сайтове като YouTube да искат разрешително от притежателите на авторските права, за да излъчват тяхното съдържание, например музикално видео, или пък да им попречат да бъдат достъпни.
Издателите на новинарски издания имаха обтегнати отношения с Google и подобни търсачки, които те упрекват за спада на приходите им и на лидерската им роля на медийния пазар. Google се опита да намери решение на това, като създаде Дигитална новинарска инициатива, която финансира дигитални проекти на издателите.
Реформата на авторските права ще засегне също и музикалната индустрия, която поде кампания срещу канала YouTube, който тя обвинява в печелене на пари въз основа на нейната продукция, без да плаща за това подобаващо. YouTube каза, че е платил на музикалната индустрия над 1 млрд. долара през 2016 г. само от приходи от реклама и че позволява на творците да правят пари от качено от фенове музикално съдържание.
След постигнато по пакета от реформи на авторското право, страните членки ще трябва да договорят с Европейския парламент финално споразумение, който все още не е съгласен с тяхната позиция.
Мярката, която все още не е окончателна, ще позволи на издателите на печатни издания да поиска от търсачките да им плащат, за да показват техните статии до една година след публикуването им. Първоначално Европейската комисия предлагаше издателите да искат плащане за показване на статиите за 20 години назад.
Новите правила за защита на личните данни – права на гражданите, задължения на фирмите
Пакетът на ЕС с реформи в областта на авторското право ще принуди също така интернет сайтове като YouTube да искат разрешително от притежателите на авторските права, за да излъчват тяхното съдържание, например музикално видео, или пък да им попречат да бъдат достъпни.
Издателите на новинарски издания имаха обтегнати отношения с Google и подобни търсачки, които те упрекват за спада на приходите им и на лидерската им роля на медийния пазар. Google се опита да намери решение на това, като създаде Дигитална новинарска инициатива, която финансира дигитални проекти на издателите.
Реформата на авторските права ще засегне също и музикалната индустрия, която поде кампания срещу канала YouTube, който тя обвинява в печелене на пари въз основа на нейната продукция, без да плаща за това подобаващо. YouTube каза, че е платил на музикалната индустрия над 1 млрд. долара през 2016 г. само от приходи от реклама и че позволява на творците да правят пари от качено от фенове музикално съдържание.
След постигнато по пакета от реформи на авторското право, страните членки ще трябва да договорят с Европейския парламент финално споразумение, който все още не е съгласен с тяхната позиция.