- Български пощи вече ще посредничат за пратки, задържани на митницата
От 1 юли получаването на пратка, задържана на митницата, може да става чрез посредничеството на Български пощи. Пощите ще могат от името на клиента да подават митническа декларация, която ще бъде по-опростена и ще се обработва по-бързо.
Освен това държавната компания ще внася предварително всички такси и мита, а клиентът ще ги заплаща в последствие. Самите пратките ще се доставят до пощенските станции в цялата страна. Цената на услугата "митническо представителство" е 12 лева.
От утре Български пощи ще предлагат услугата "митническо представителство". Чрез нея се улеснява получаването на пратки от митницата, а самата процедура е значително облекчена,
"Български пощи има право да подава от името на клиента митническа декларация с намален набор от данни. Тази облекчена процедура важи за стоки, които са с левова равностойност не повече от 1000 евро. Получателят на пратката е възможно да изпрати по електронната поща необходимите данни за освобождаване на пратката. По този начин, изпращайки документите до нас, после може да си получи пратката в съответната пощенска станция и въобще не се налага да отива до митницата", обясни шефът на пощите Деян Дънешки.
Чрез Български пощи освобождаването на пратката ще бъде по-бързо, а оказва се и по-евтино.
"Клиентът спестява време, транспортни разходи,. Всички митнически сборове, които той дължи към митницата се внасят предварително от Български пощи и клиентът ги заплаща, когато си получава пратката", посочи той.
Необходимите данни за освобождаване на пратка от митницата могат да се подават във всички пощенски станции в страната, както и да се изпратят чрез факс и имейл.