България има вековни традиции във винопроизводството и виненият туризъм като отрасъл все още не е развит с пълния си потенциал в България. Това каза пред Агенция „Фокус" инж. Красимир Коев, директор на Изпълнителна агенция по лозата и виното (ИАЛВ) по повод Европейския ден на винения туризъм, който се провежда за първа година в Пловдив.
„След като го разгърнем, повече туристи и любители ще посещават страната ни и ще имат възможността да се запознаят с нашето вино, което има хилядолетна традиция и по тези земи, и по целия свят. Приветстваме идеята, с нея не само Пловдив и цяла България ще бъдат популяризирани с всички природни забележителности и дадености, исторически и църковни паметници, които не са посещавани и развивани достатъчно", заяви инж. Коев.
Пловдив отбелязва Европейския ден на винения туризъм (СНИМКИ)
Той допълни, че това би дало допълнителен тласък и за икономиката, и за рекламата на България, както и за туризма като цяло. По отношение на рекламата, която получава винения туризъм у нас, инж. Коев коментира, че тя винаги може да бъде по-добра. „И бранша, и бизнеса и ние, като държава със взаимна подкрепа ще направим така, че да бъде още по-рекламирана страната ни, защото не са кой знае колко продуктите, с които сме известни по целия свят, а виното е едно от тях", посочи той.
„Ние имаме сортове, които са изключително елексирни, като Мавруд, Мелник, Гъмза и т.н. Нашите вина са с изключително специфични качества и голям аромат. Всеки, който ги е дегустирал, пробвал и консумирал, винаги е оставал много впечатлен", каза още инж. Коев.