България е на опашката в Европа по отделени пари за железниците
България е на опашката в Европа по отделени пари за железниците / снимка: БГНЕС, архив

От 1 февруари в графика за движение на БДЖ се връщат спрените през януари пътнически влакове. От спрените 38 влака възстановени ще бъдат 33. От тях 30 ще се движат по пълния си маршрут, останалите ще пътуват само по част от направлението. Пет влака няма да бъдат върнати в разписанието поради технически причини. От 10-те отменени влака по част от маршрута, ще бъдат напълно възстановени осем.

България отделя най-малко пари за железниците в сравнение с останалите европейски държави. Според транспортния министър Ивайло Московски, дори в Сърбия, която има с около 1000 километра по-малко железопътна мрежа, се отделят с милиони повече. Министърът допълни, че докато не се увеличат средствата на БДЖ, няма как да се постигнат прилични резултати и да се промени състоянието на железницата. Междувременно бяха отчетени и постигнатите резултати от Оперативна програма "Транспорт". До сега по програмата са изградени 250 километра железопътни линии и 150 километра магистрали.