През миналата година у нас са били продадени 19 352 нови автомобила, което е спад с 0,3 на сто в сравнение с 2012 година, когато са били продадени едва 67 автомобила в повече, съобщава БТА.
Само за декември 2013 г. у нас са били продадени над 2000 нови коли, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители.
Пикът в търговията на автомобили у нас е бил през 2007 година, когато българите са купили над 55 000 нови коли, сочат данни на статистиката. Сегашното ниво на продадени автомобили /малко над 19 хиляди/ ни доближава до нивото на търговията с автомобили у нас преди 20 години, когато през 1992-93 г. са били продадени средно по около 19 500 нови коли.
От януари до декември 2013-а на пазара на нови автомобили в ЕС са били продадени над 11 850 000 нови коли, което е спад в сравнение с предходната година от 1,7 на сто.
През 2012 г. са били продадени малко над 12 000 000 нови коли.
От страните членки на ЕС най-много автомобили през миналата година са продадени в Германия - над 3 милиона коли.
Във Великобритания са продадени малко над 2 млн. автомобила, във Франция - около 1,8 млн. броя, в Италия - около 1,4 млн., в Испания - около 700 000, в Холандия - малко над 500 000.
Най-значителен ръст в продажбата на нови коли през минала година в рамките на ЕС е отбелязан в Естония - плюс 13 на сто. Следват Португалия - ръст от 11 на сто, Великобритания - ръст от 10,8 на сто, Полша и Унгария - ръст от около 6 на сто.
Най-много се е свил пазарът на нови коли в Кипър - минус 35 на сто, в Холандия - минус 17 на сто, в Румъния - минус 13 на сто.
Страните, в които са продадени най-малко нови коли за 2013 г. са Кипър и Латвия - по около 10 000. Като цяло продажбата на нови коли за миналата година бележи най-големия си спад от шест години насам и от 2003 г., когато Асоциацията на европейските производители на автомобили започва да води подобна статистика.
Автомобилната индустрия продължава да бъде от първостепенно значение за ЕС, където е концентрирано около 1/4 от световното производство на автомобили. В тази индустрия са ангажирани около 5 на сто от работещите европейци, като само в Германия делът на производството на автомобили достига около 20 на сто от цялата промишленост на страната, сочат данни на Асоциацията на европейските автомобилни производители.