ОИЦ - Враца представи отчет за четиригодишната си дейност. За този период Центърът, създаден по Оперативна програма „Техническа помощ", е провел над 150 информационни срещи с 2 600 участници, отговорил е над 2450 запитвания по телефон, имейли и на място в офиса. Според ръководителят на ОИК Враца Цвети Иванова най-често задаваните въпроси са свързани с процедурите на ОП „Развитие на човешките ресурси" - стартиране на самостоятелен бизнес, стажантски програми, обучения, процедури насочени към бизнеса по ОП „Конкурентоспособност" и ОП „Развитие на човешките ресурси" - модернизация, енергийна ефективност, подобряване условията на труд и др.
ОИЦ Враца участва в организирането на 7 национални инициативи на мрежата от 28 информационни центъра в страната: Kонкурс за детска рисунка на тема: „Как искам Европейският съюз да промени моя град"; Конкурс за общо лого и послание (слоган) на еврофондовете през периода 2014-2020 г.; Националната кампания „Научени уроци"; Кампания „Първите седем години на България в ЕС"; Национален конкурс „Да създаваме ЗАЕДНО европейски проекти"; Обща инициатива „Какво знаем за Споразумението за партньорство?", „Да създаваме заедно България 2020"; „Заедно за Съпричастността".
За изминалия период са проведени и проучвания в Област Враца в общинските администрации и бизнес организации за споделяне на опит за успешни проекти. На тази база са подготвени издания „Добри практики" за 2012, 2013 и 2014 година, както и три информационни бюлетина за Кохезионната политика.
Само за 2015 година офисът е организирал 20 информационни събития, 10 допълнителни, 2 национални инициативи и 5 срещи с медии, множество допълнителни събития - кръгли маси, изнесени приемни в цялата област. На базата на споделеното в проучванията на Центъровете в България вече функционира ИСУН, система която дава възможност по всички оперативни програми да се кандидатства изцяло електронно чрез уеб- базиран формуляр.
Постигнато беше и опростяване на процедурите за кандидатстване, изпълнение и отчитане; съкращаване на сроковете или тяхното спазване, спрямо правилата; намаляване на изискуемите документи или представянето им само по веднъж на хартиен носител; намаляване на процента съфинансиране, по-добра координация между бенефициентите и УО и др.