„Тролейбусен транспорт“ Враца е в технически фалит. Ако не се вземат спешни мерки, ако не се вдигне цената на билета, за да се повишат приходите на дружеството – след Нова година Враца няма да има екологичен транспорт, обяви днес на общественото обсъждане за работата на дружеството кметът на Враца Калин Каменов.
„Ако всяка година до сега беше правено по нещо за това дружество и бяха вдигани цените дори с по 5 ст. – нямаше да водим тези разговори сега. Аз не се страхувам да нося отговорност за тези непопулярни мерки, защото това е единствения път това дружество да съществува. Не вземането на решение години на ред е довело това положение“, коментира още Каменов. По думите му в няколко български общини не са взели необходимите решения и в тези общини тролейбусните дружества са фалирали. „Ако това се случи и нашето дружество фалира - тези проекти, които подготвяме сега – за закупуване на нови тролеи и електробуси и повишаване на качеството на услугата, остават безсмислени“. „
На обсъждането за пореден път беше посочено, че цените на билетите не са вдигани от 2008 година, а на картите – от 2005 г.." Тогава цената на електроенергията е била 6 ст, а през 201(7 вече е 20 ст.. минималната заплата 2005 е била 150 лв., а сега е 460 лв.
Като пример бяха посочени и цените на билетите на обществения транспорт в другите областни центрове в Северозапада. Във Видин цената на билета е 1 лв., и в Монтана – 1,60 лв. Всъщност в страната няма толкова ниска цена на билетите като тази във Враца.
„Ако дружеството фалира, дейността му ще се поеме от частни автобусни превозвачи, които сами ще определят цените и няма да се интересуват от социалната тежест“, обясни и управителят на „Тролейбусен транспорт“ Николай Вълков.
В момента разходът, които се прави за километър пробег е 1,80 лв., а цената, която плащат гражданите е 60 ст. Разликата се поема от Общината като заем, за да може поне да се платят заплатите на работниците. „Не можем обаче до безкрай да поемаме тази разлика, защото нямаме тези средства. В момента всички граждани на общината плащаме за загубите. Това обаче ни лишава от други неща, които биха могли да се случат или направят във Враца“, посочи К.Каменов.
Управителят Николай Вълков обяви още, че преди няколко дни е подписано споразумение за разсрочване на натрупаните през годините задължения към фирмата, която доставя частите за тролеите. На базата на това споразумение от август задълженията от 156 хил.лв. трябва да започнат да се изплащат, което означава, че освен за всички други текущи разходи, дружеството ще трябва да отделя и по 14 хил.месечно за покриване на тези стари задължения. Ако цените не бъдат вдигнати – пари няма от къде да се вземат. При просрочване на само една вноска – фирмата ще запорира сметката на „Тролейбусен транспорт“ – нещо, което е искала да направи още сега.
Вълков обясни и че през 2008 г. „Тролейбусен транспорт“ Враца е имал в сметките около 1 млн.лв., които пари са покривали недостига на средства до 2014 г., когато са свършили и от тогава до сега задълженията на дружеството към доставчици и контрагенти растат непрекъснато.
„Ако всяка година до сега беше правено по нещо за това дружество и бяха вдигани цените дори с по 5 ст. – нямаше да водим тези разговори сега. Аз не се страхувам да нося отговорност за тези непопулярни мерки, защото това е единствения път това дружество да съществува. Не вземането на решение години на ред е довело това положение“, коментира още Каменов. По думите му в няколко български общини не са взели необходимите решения и в тези общини тролейбусните дружества са фалирали. „Ако това се случи и нашето дружество фалира - тези проекти, които подготвяме сега – за закупуване на нови тролеи и електробуси и повишаване на качеството на услугата, остават безсмислени“. „
На обсъждането за пореден път беше посочено, че цените на билетите не са вдигани от 2008 година, а на картите – от 2005 г.." Тогава цената на електроенергията е била 6 ст, а през 201(7 вече е 20 ст.. минималната заплата 2005 е била 150 лв., а сега е 460 лв.
Като пример бяха посочени и цените на билетите на обществения транспорт в другите областни центрове в Северозапада. Във Видин цената на билета е 1 лв., и в Монтана – 1,60 лв. Всъщност в страната няма толкова ниска цена на билетите като тази във Враца.
„Ако дружеството фалира, дейността му ще се поеме от частни автобусни превозвачи, които сами ще определят цените и няма да се интересуват от социалната тежест“, обясни и управителят на „Тролейбусен транспорт“ Николай Вълков.
Дарик - Враца
Управителят Николай Вълков обяви още, че преди няколко дни е подписано споразумение за разсрочване на натрупаните през годините задължения към фирмата, която доставя частите за тролеите. На базата на това споразумение от август задълженията от 156 хил.лв. трябва да започнат да се изплащат, което означава, че освен за всички други текущи разходи, дружеството ще трябва да отделя и по 14 хил.месечно за покриване на тези стари задължения. Ако цените не бъдат вдигнати – пари няма от къде да се вземат. При просрочване на само една вноска – фирмата ще запорира сметката на „Тролейбусен транспорт“ – нещо, което е искала да направи още сега.
Вълков обясни и че през 2008 г. „Тролейбусен транспорт“ Враца е имал в сметките около 1 млн.лв., които пари са покривали недостига на средства до 2014 г., когато са свършили и от тогава до сега задълженията на дружеството към доставчици и контрагенти растат непрекъснато.