Затова и са поети три ангажимента: да се намали потерблението на енергия с 20 %, да се увеличи ползването на енергия от възобновяеми източници, отново с 20 %, и да се намалят вредните газови емисии с 20 %.
Тъй като повече от 83 % от емисиите въглеродни оксиди от транспорта се дължат на автомобилния такъв, ако се насърчи развитието на водния , може да се намали зависимостта от автомобилния транспорт и да се ограничи влиянието му върху околната среда, разясни комисар Жак Баро.
60 % от вноса и износа на България минава през пристанищата Варна и Бургас. За Европейския съюз 90 % от международната търговия се извършва по море. Очаква се и превоза на стоки по вода да нарастне с 34 % до 2020 година.
В момента Европейският парламент и съветът обсъждат предложението на Жак Баро за трети пакет от мерки. Този пакет ще включва мерки за компаниите за класификация, контрола по пристанищата и обезщетенията за жертвите на произшествия. Мерките трябва да бъдат приети до края на следващата година.
България като член на семейството на Общността ще играе своята роля и ще има своя дял от постиженията, заключи комисар Жак Баро.