Общинският кантар, на който ще се претеглят автомобилите за сметосъбиране преди тръгването им към завода или депото за отпадъци, вече е готов. Така ще се осъществява реален контрол върху събраните количества боклук, които се заплащат от данъкоплатците. Това обясни кметът Иван Портних в отговор на питане на общинския съветник Григор Григоров, който заяви от трибуната на зала „Пленарна”, че има съществени нарушения по подписания преди година договор със софийската фирма „ЗМБГ" за сметосъбиране в районите „Одесос"и „Приморски" .
„По договор колите трябва да са нови, а има замяна със стари автомобили. Освен това изпълнителят е длъжен да постави 8000 кофи, а 30 % от тях не са разположени. По договор би трябвало да бъдат осигурени близо 6000 контейнера тип „бобър”, а вместо тях се поставят полиетиленови, защото са по-евтини, коментира Григоров. Според него разликата в цените е 1 млн. лв.
Освен че са по-евтини този вид контейнери са и по-опасни, добави той и се позова на множеството сигнали за изгорели казани.
„Ако това се случва с гласното или негласното съгласие на общината, значи някой е откраднал този милион. Ако се дължи на занижен контрол, виновните трябва да бъдат наказани, апелира съветникът.
Григоров поиска още на сайта на общината да има информация за местоположението на всички сметосъбиращи обекти, за да могат варненци да контролират използването.
Система за измерване на камионите, извозващи отпадъци до завода за боклук, e изградeна край жп прелеза на бул. „Девня“. Тя се обслужва без оператор, с безконтактна карта, идентифицираща регистрационния номер на колата, тара на автомобила и други данни. Всеки камион има 2 карти – за двете възможни крайни точки за извозване на боклука.
След измерването водачът получава бележка, съдържаща дата, час, чисто тегло на товара. Данните се подават чрез онлайн връзка в системата за контрол в сградата на Община Варна. Изградено е и видеонаблюдение на обекта.
„По договор колите трябва да са нови, а има замяна със стари автомобили. Освен това изпълнителят е длъжен да постави 8000 кофи, а 30 % от тях не са разположени. По договор би трябвало да бъдат осигурени близо 6000 контейнера тип „бобър”, а вместо тях се поставят полиетиленови, защото са по-евтини, коментира Григоров. Според него разликата в цените е 1 млн. лв.
Освен че са по-евтини този вид контейнери са и по-опасни, добави той и се позова на множеството сигнали за изгорели казани.
„Ако това се случва с гласното или негласното съгласие на общината, значи някой е откраднал този милион. Ако се дължи на занижен контрол, виновните трябва да бъдат наказани, апелира съветникът.
Григоров поиска още на сайта на общината да има информация за местоположението на всички сметосъбиращи обекти, за да могат варненци да контролират използването.
Система за измерване на камионите, извозващи отпадъци до завода за боклук, e изградeна край жп прелеза на бул. „Девня“. Тя се обслужва без оператор, с безконтактна карта, идентифицираща регистрационния номер на колата, тара на автомобила и други данни. Всеки камион има 2 карти – за двете възможни крайни точки за извозване на боклука.
След измерването водачът получава бележка, съдържаща дата, час, чисто тегло на товара. Данните се подават чрез онлайн връзка в системата за контрол в сградата на Община Варна. Изградено е и видеонаблюдение на обекта.