Единадесетокласникът Венелин Пламенов Павлов от варненското Руско училище победи в категорията „Най-добър отговор по странознание на Русия" на 14-та Международна олимпиада по руски език в Москва. Състезанието се проведе от 21 до 25 ноември, като в него се включиха 159 участници от 30 страни от цял свят, пише ВарнаУтре.
Тази година промененият регламент на Олимпиадата включваше разделянето на учениците в две направления - руски език като чужд и руски език като нероден, като номинациите за награди бяха в три категории: най-добро есе, най-добър отговор по странознание на Русия, най-добър руски език, като във всяка категория бяха номинирани до десет участници.
От варненското Руско училище се представиха общо петима ученици, изучаващи руски език като първи и втори чужд език. Под ръководството на своя преподавател - старши учителя по руски език и литература Люба Станева всички те преминаха предварителния подбор и достигнаха до полуфинал. Освен Венелин Павлов до заключителния етап на Олимпиадата достигна и Виолина Маринова от 11 клас. И двамата изучават езика интензивно само четвъртата година.
В рамките на подготовката за олимпиадата бе привлечен и преподавател от Русия - кандидат на педагогическите науки, доцент от Московския финансово - юридически университет Сергей Волков. Бяха прочетени обзорни лекции: за историята на Русия и за нейните управници - царе и императори, за обектите на ЮНЕСКО на територията на Русия, бяха подготвени и предадени на училището видеоматериали и презентации по тези теми като дарителски акт.
Тази подготовка, както и упоритата тригодишна работа над езика, а също така и желанието да докажат своите качества, да представят достойно училището си и да защитят честта на родината помогнаха на учениците в трудната битка с жестоката конкуренция на деца-билингви, деца от държави, в които масово се говори руски и др.
Победата е още по-ценна и поради факта, че освен разширените знания по история на Русия, в отговора се оценяваха нивото на владеене на граматика, лексика, произношение, употребата на разнообразни синтактични конструкции.