Подобно сливане няма да се отрази добре най-вече защото административните структури във Варна са тромави и обслужването не може да достигне нивото на по-малките населени места, смята кметът на Белослав Емил Дичев. Той обясни, че агломерация Варна – Белослав – Девня – Провадия – Аксаково трябва да има, но обединяването не трябва да се случва чрез коопериране на общите устройствени планове, а с окрупняване. Като пример Дичев посочи Дания, където от 271 общините станаха 100, като минимумът на гражданите в една община е 20 000 души. За сравнение – в момента в България има общини и с по 1000 човека.
Кметът на Аксаково инж. Атанас Стоилов коментира за Дарик, че подкрепя като цяло синхронизирането на общите устройствени планове на общините, най-малкото защото част от инфраструктурата, която използват, е обща. Това се отнася най-вече до автомагистралата, която свързва Варна и Аксаково. В тази връзка Стоилов съобщи, че ОУП на община Аксаково е в процедура, но той при всички случаи ще бъде съобразен с плана на морската столица. Относно сливането на Варна със съседните общини, кметът на Аксаково смята, че то наистина е неизбежно, но администрациите трябва да останат отделени. Местните данъци във Варна са 4 пъти по-високи от тези в Аксаково и това е само една от причините чужди фирми да предпочитат да инвестират в по-малкото населено място. Ако Аксаково стане част от големия град административно, това ще отблъсне инвеститорите, категоричен е Стоилов.