/ снимка: Petel.bg, архив
28-годишният Бейтула Исмаил, който причини смъртта на 23-годишния Никола Терзиев на автомагистрала „Хемус“, бе осъден от Варненския окръжен съд на 5 години и 6 месеца лишаване от свобода при общ режим. С присъдата съдът го лиши и от право да управлява автомобил за срок от 8 години и 6 месеца, съобщават от пресцентъра на прокуратурата. 

Тежкото пътно-транспортно произшествие, при което автомобилът на Бейтула „Фолксваген голф“ буквално изблъска от пътното платно служебната кола „Шевролет спарк“, управлявана от Никола, стана на автомагистрала „Хемус“  в посока Варна около 22,30 часа на 28 август 2016 г. Пострадалият трябвало да достави поръчка в бизнеспарк „Варна“. След доставката той пътувал по автомагистралата, а зад него в посока Варна в дясната лента за движение се движели три автомобила.

Колата на признатия за виновен за тежкото пътно-транспортно произшествие, отнело живота на Никола, управлявал „Фолскваген голф“, който бил конструктивно изменен с цел увеличаване мощността на двигателя и поддържане на по-висока скорост от заложената от производителя. Бейтула пътувал в лявата скоростна лента и предприел изпреварване на колоната от автомобили. Пресветвал с фарове, за да му дадат предимство, като управлявал със скорост 215 км в час при разрешена в този участък скорост от 80 км в час и пътен знак. 

Така с бясна скорост Бейтула застигнал колата на пострадалия Никола. Високата скорост не му позволила да владее автомобила си и започнал да навлиза в дясната лента. Опитал да намали скоростта и успял да достигне до 145 км в час. Ударил с предната дясна част шевролета на Никола и продължил движението си напред и вдясно. От удара успял да изблъска колата на Никола към десния банкет на пътя. Шевролетът разкъсал металната мантинела, преминал в десния ръкав на бул. „Атанас Москов“, преобърнал се и паднал по таван на пътното платно. 

Повиканият на място от свидетели на тежкото пътно-транспортно екип на спешната помощ констатирал смъртта на Никола. Назначената съдебномедицинска експертиза установила, че смъртта е настъпила от тежка комбинирана травма на гръден кош, корем, глава, с разкъсване на белите дробове, сърцето, черния дроб и слезката. 

Не са установени наличие на алкохол или наркотици в кръвта на подсъдимия и жертвата.  Назначената в хода на досъдебното производство комплексна автотехническа експертиза подробно е описала конструктивните изменения на двигателната част на летелия с висока скорост „Фолксваген голф“. 

Подсъдимият Бейтула е осъждан за причиняване на смърт по непредпазливост  в друго ПТП, но вече е реабилитиран. Справка по делото показва, че са му налагани многократно наказания за нарушаване на правилата за движение, свързани със скоростта. 
Присъдата на Варненския окръжен съд подлежи на обжалване.