В 21 век, когато живеем в една нова реалност и в една нова Европа, не можем да разглеждаме образованието като самостоятелен сектор. То е една комплексна система и трябва да намираме добър баланс между образованието, интелектуалния капацитет и знанията и опита, който черпим от практиката и живия живот. Това мнение изрази министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова при участието си във форума „Неравенство и образование – глобални тенденции и перспективи“, по време на който беше даден и официалният старт на платформата „Интелигентно бъдеще“. Събитието е организирано по случай 25-тата годишнина на Варненския свободен университет „Черноризец Храбър“.
Развитието на потенциала започва още в най-ранна детска възраст и продължава през целия живот, не само по време на висшето образование, заяви министърът. Дигиталната революция и технологиите подкрепят каузата „lifelong learning“. Понякога студентите и децата знаят повече от своите преподаватели и родители, именно заради дигиталната революция, иновациите и новостите в технологиите. Това също така е и предизвикателство към поколенията и призив към възрастните да се включат в този процес, каза още Лиляна Павлова.
Министър Павлова честити 25-годишнината на Варненския университет и ги поздрави за това, че от създаването си досега университетът се утвърди като символ на качествено образование и новаторство.