Хотели в четири града в България - София, Варна, Пловдив и Бургас, ползват роботи на рецепцията и в ресторанта, съобщиха гл.ас. Златка Тодорова-Хамдан и докторант Антонио Хаджиколев от Колежа по туризъм във Варна по време на кръгла маса.
Онлайн форумът е посветен на смарт решенията за развитието на сектора у нас в условията на пандемията от COVID-19, организиран е от Икономическия университет в града, с международно участие.
Фокусът в сектора вече е туристът като потребител, който има нужда от персонализирани услуги, посочиха Тодорова и Хаджиколев. Тяхното проучване сочи, че част от родния бизнес вече се възползва от възможностите на новите технологии, особено в сферата на автоматизацията на процесите, разработването на нови услуги и продукти.
Робот доставя вода на гостите в хотел
Предлагат се триизмерни демонстрации на пейзажи, както и онлайн разходки с дрон. В туристическия сектор в България в момента се ползват 55 технологични решения, но като цяло бизнесът изостава и трябва да внедрява нови услуги, за да наложи страната ни като целогодишна дестинация, бе становището на Тодорова и Хаджиколев.
По данни на Световната организация спадът в пътуванията в туризма в сравнение с 2019 година е между 65 и 80 на сто, допълни директорът на Варненския колеж доц.Генка Рафаилова. Тя припомни, че другият голям проблем пред сектора е, че от няколко години е непривлекателен за работещите и подготвени кадри се насочват към други отрасли.
В момента бизнесът е несигурен и заради пандемията, която доведе до промени в правилата, мерките за сигурност, налагане на ограничения. Особено малкият и средният бизнес не винаги имат нужната компетентност за създаване на дигитални продукти, които да привличат клиентите, допълни Рафаилова. Нейната позиция беше, че секторът трябва да мисли за обогатяване преживяванията на туристите и съвременни начини за използване на социалните мрежи.
Рафаилова коментира още, че използването на новите технологии създава гаранции за безопасността на заетите и гостите, но браншът ще продължи да разчита основно на човешкия фактор, което изисква подготовка и запазване на квалифицираните кадри.
Онлайн форумът е посветен на смарт решенията за развитието на сектора у нас в условията на пандемията от COVID-19, организиран е от Икономическия университет в града, с международно участие.
Фокусът в сектора вече е туристът като потребител, който има нужда от персонализирани услуги, посочиха Тодорова и Хаджиколев. Тяхното проучване сочи, че част от родния бизнес вече се възползва от възможностите на новите технологии, особено в сферата на автоматизацията на процесите, разработването на нови услуги и продукти.
Робот доставя вода на гостите в хотел
Предлагат се триизмерни демонстрации на пейзажи, както и онлайн разходки с дрон. В туристическия сектор в България в момента се ползват 55 технологични решения, но като цяло бизнесът изостава и трябва да внедрява нови услуги, за да наложи страната ни като целогодишна дестинация, бе становището на Тодорова и Хаджиколев.
По данни на Световната организация спадът в пътуванията в туризма в сравнение с 2019 година е между 65 и 80 на сто, допълни директорът на Варненския колеж доц.Генка Рафаилова. Тя припомни, че другият голям проблем пред сектора е, че от няколко години е непривлекателен за работещите и подготвени кадри се насочват към други отрасли.
В момента бизнесът е несигурен и заради пандемията, която доведе до промени в правилата, мерките за сигурност, налагане на ограничения. Особено малкият и средният бизнес не винаги имат нужната компетентност за създаване на дигитални продукти, които да привличат клиентите, допълни Рафаилова. Нейната позиция беше, че секторът трябва да мисли за обогатяване преживяванията на туристите и съвременни начини за използване на социалните мрежи.
Рафаилова коментира още, че използването на новите технологии създава гаранции за безопасността на заетите и гостите, но браншът ще продължи да разчита основно на човешкия фактор, което изисква подготовка и запазване на квалифицираните кадри.