Единният телефон на рецепциите - лесно и почти без пари
Единният телефон на рецепциите - лесно и почти без пари / sxc.hu, архив

Въвеждането на стандартен номер за избиране на хотелската рецепция не би струвало допълнителни инвестиции на хотелиерите. Става въпрос по-скоро за организация, установи проверка на Дарик.

Промяната на номера за връзка с рецепция от хотелските стаи е лесно програмируема и всеки софтуер го позволява, обясни председателят на комисията по туризъм и търговия в местния парламент Иван Портних. Според него идеята за единния номер е много добра, улеснява потребителите и е лесна за реализиране.

Според Портних, който е и генерален мениджър на 5-звезден хотел край Варна, най-добре е единният номер да се състои от една цифра. Подобно мнение изрази и Георги Щерев, председател на Съюза на хотелиерите в Златни пясъци. Пред Дарик Щерев сподели и друг възможен вариант - при вдигане на телефонната слушалка, ако в продължение на 10 или 20 секунди не бъде избран номер, да се прави автоматично връзка с рецепция.

Предложението на рецепциите в българските хотели да се въведе единен телефонен номер отправиха актьорът Христо Мутафчиев, Соломон и Гергана Паси и директорът на Националния борд по туризъм Поли Карастоянова. Идеята е единният номер да помага на посетителите на хотели лесно и удобно да се свързват с рецепцията на мястото, където са отседнали. Идеята идва от Христо Мутафчиев, който часове се опитвал да се свърже с рецепцията на хотела, в който получил инсулт преди повече от година.

Според Наредбата за категоризиране на туристическите обекти, всеки хотел, независимо от звездите, трябва да разполага с телефонна система. Номерът за връзка с рецепция обаче е различен. Предпочитани са кратките номера, като нула, едно или девет.

Христо Мутафчиев подхвърли и идея за поставяне на паник-бутон във всяка хотелска стая. Такива има, но не във всеки хотел. Според Наредбата за категоризиране на туристическите обекти, всички хотели с 3 и повече звезди са длъжни да осигурят в санитарните възли към стаите алармена инсталация. Това обаче важи за местата за подслон, проектирани след 1 юни 2003 г.

„Това са елементи, които касаят сигурността на хотела и туристите. Те не би трябвало да се влияят от звездите на хотела. Дали си в една, или седем звезди, всеки има сърце, което може да спре, или да получиш инсулт", коментира хотелиерът Георги Щерев.

„Общо взето всяка рекламна кампания, в която знаем, че се похарчват много средства, губи ефект при един неприятен инцидент. Така че всякакви мерки в тази посока са изключително позитивни", смята Иван Портних.

Средствата за подслон и местата за настаняване във Варненска област са 454. Леглата в тях са общо 56 773, по данни на Националния статистически институт за 2011 г.
В местата за подслон в областта през годината са пренощували 924 689 лица, а реализираните нощувки са 4 488 519. Според официалните данни, през миналата година във Варненско са реализирани приходи от реализирани нощувки в размер на 184 500 801 лева, от които 155 731 968 лева от чужденци.