BG Аll inclusive - новата измама по морето
BG Аll inclusive - новата измама по морето / снимка: Impact Press Group, архив

Побългарен All inclusive е новата измама, която много родни хотелиери умело прилагат по морето този сезон. Схемата включва скрити такси, сред които кабелна, паркинг, шезлонг, смяна на чаршафи, че дори и минерална вода, които не са обявени в рекламите и пакетите, закупени от туристите, показа проверка на в. „Монитор”.

Заради множеството сигнали на недоволни клиенти от юни до сега от Комисията за защита на потребителите са направили над 600 проверки само във Варна и близките курорти и са констатирали десетки нарушения. Санкциите, които ги грозят, са между 500 и 10 000 лева.

Подобно е положението и по Южното Черноморие. Обява за скъп хотел в Слънчев бряг например казва ­ „Срещу 300 лева за пет нощувки получавате пълен пансион - закуска, обяд, следобедна закуска и вечеря плюс безплатни алкохолни напитки”. В рекламата е посочено още, че комплексът предлага луксозен басейн и паркинг.

Оказва се обаче, че цената от 300 лева е била за месеците преди юни. Сега била скочила с още 200 лева, но от хотела пропуснали да посочат това в обявата.

Според Комисията за защита на потребителите подобни номера са недопустими. Измама е умишлено заблуждаващите реклами, които обещават евтина почивка. Символичните цени, обявени в стотици сайтове, обикновено се оказват „сгрешени” или неактуални. „В хотелите често констатираме нарушения, свързани с необявени цени на нощувките и на други предлагани услуги чрез ценоразпис, който трябва да е поставен на видно за потребителите място”, признават от Комисията.

Туристи се оплакали, че в някои от хотелите по Южното Черноморие им се налагало да си плащат минералната вода в ресторанта, при положение че ползвали пакет All inclusive. Чаша от живителната течност се калкулирала за левче. Безплатна била само чешмяната.

В друг реномиран хотел в центъра на Слънчев бряг пък те сюрпризират с такса сервиз, или иначе казано те дерат по 10 лева на ден за смяната на чаршафите и кърпите.

Някои от ресторантьорите по родното Черноморие подобно на хотелиерите също не се свенили да мамят туристите. В не малко заведения инспекторите засичали менюта без цени и грамаж. Така сервитьорът можел на око да прецени колко да вземе на клиента според това колко платежоспособен изглежда. Друг обичаен трик е евтините ястия винаги да са свършили и туристите трябва да поръчват от основното меню, където гозбите са 2-3 пъти по-скъпи.