Дарове за Бойко Борисов от Сървайвъра за кметове в Пловдив
Дарове за Бойко Борисов от Сървайвъра за кметове в Пловдив / plovdiv24.com
Дистанционно управление и препоръка сам да се научи да лови риба изпратиха на столичния кмет Бойко Борисов кандидат-кметове на Пловдив по време на първото риалити шоу “Сървайвър за кметове”, организирано от в. “Стандарт” с партньорството на Дарик радио и ТВ “Евроком България”. Водещ на шоуто беше популярният журналист от Дарик Мартин Карбовски.

Универсалното устройство за контрол донесе претендентът на Десен алианс Николай Караиванов, за да подсигури ефективен контрол за кандидата на ГЕРБ-ВМРО Славчо Атанасов, който единствен от шестимата поканени не уважи шоуто. Караиванов демонстрира чувство за хумор и заяви, че поема отговорност за отсъствието на Атанасов, защото и двете партии в неговата коалиция са десни. Кандидатът на левицата Захари Георгиев пък категорично отхвърли възможността за продължаване договора със Столичната община и приемане на допълнителни количества бали и се аргументира с народна мъдрост: когато помагаш на някого, го правиш, за да се научи сам да лови риба, а не за да го храниш цял живот с риба.

В първите два рунда на реалити шоуто Александър Буздрев /НДСВ/, Венцислав Каймаканов /независим/, Захари Георгиев /Коалиция за Пловдив/, Николай Караиванов /ДА за Пловдив/ и Спас Гърневски /ДСБ/ отговаряха на конкретни въпроси, формулирани от журналистите на “Стандарт” и на питания на пловдивчани. В третия кандидатите си размениха неудобни питания с предпочитан от тях опонент. Венцислав Каймаканов изреди без грешка седемте пловдивски тепета по желание на Спас Гърневски и от своя страна максимално затрудни отсъствалия вчера от страната Захари Георгиев с въпроса “Последен валс или икономическа програма са гласуваните вчера и от левите съветници заменки”. Николай Караиванов демонстрира самочувствие и заяви, че харесва най-много собствената си кандидатура в отговор на въпрос на Александър Буздрев за кого от останалите участници би дал вота си. Захари Георгиев попита публиката “къде са сивите мишлета, които се страхуват да застанат до съперниците си пред пловдивчани” и с въпрос изрази съмнения в твърденията на отсъстващия Славчо Атанасов, че има специалност “Психология” и че е бил приет в Софийския университет и е предпочел да се обучава за политически офицер.

Участниците в кметския “Сървайвър” решаваха и тест с 10 въпроса – от районите, с които граничи “Южен” до столицата на ЕС. При попълването на лексикона четирима не уцелиха точната възраст на Пловдивския панаир, Спас Гърневски обърка Брюксел със Страсбург, а Александър Бузрев почти нямаше верен отговор.

След финала повечето участници бяха на мнение, че риалити форматът не позволява сериозна дискусия по проблемите на града. “Не може от един случайно попаднал въпрос да се съди за качествата на кандидат-кмета”, каза Спас Гърневски. От щаба му пък изразиха съмнения в безпристрасността на журито, което оценяваше цялостно участниците и в което бяха бизнесменът Йордан Радев, психоложката Рада Масалджиева, главният директор на Панаира Иван Соколов, футболната легенда Динко Дерменджиев – Чико и зам.- ректорът на Пловдивския университет доц. Запрян Козлуджов. И Захари Георгиев заяви, че не е удачно да се журират подобни изяви заради пристрастията на оценителите. Той обаче добави, че се е забавлявал и е доволен от възможността хората да преценят Качествата на претендентите за кмет да реагират на провокации и се справят в изненадващи ситуации.
Николай Караиванов коментира, че шоуто е било полезно не толкова за самите кандидат-кметове, колкото за избирателите. Само Венцислав Каймаканов бе конкретен на въпроса кой е победител в Сървайвъра. Като оцелели той посочи себе си и Захари Георгиев.

Няма да се съобразяваме с удобния за кметовете формат, а с полезния за хората, коментира пред Дарик водещият Мартин Карбовски. Той посочи, че върху идеята е работил 20-членен екип и недоволстовото на кандидатите приема като атестация за добрата му работа. Не ми беше интересно заради преобладаващите стандартни отговори тип “проблемът е сериозен и ще го реша с конкретни мерки”, призна журналистът. Карбовски добави, че целта на риалити формата е била разкрепостяване на кампанията и даване на шанс на нови лица.