Тролеите в Пловдив може да бъдат заменени с рейсове научи Дарик. Това е един от възможните варианти ако бъде прекратен договорът за тролейбусен превоз сключен с фирма „Градски транспорт” на Ангел Батаклиев. Хипотетично, ако градската управа реши да прекрати договора, кметът има право в 6-месечен срок да възложи на друга фирма да поеме тролейбусния транспорт. Практически обаче, този вариант е почти невъзможен, тъй като контактната мрежа остава собственост на фирма „Градски транспорт”. При това положение като единствен вариант пред общината остава да се измени транспортната схема и част от рейсовете да поемат линиите, които трябва да се изпълняват от тролеи.
Конкретно решение дали да бъде прекратен договорът ще бъде взето другата седмица, заяви за Дарик кметът на Пловдив Иван Тотев. Дотогава трябва да бъде готов юридическият доклад по темата, който се изготвя на база анализи на предприятието по Организация и контрол на транспорта.
Според ресорният зам.-кмет Александър Държиков, вече има достатъчно основания за разваляне на договора, тъй като в него има клауза, според която, ако тролеите изпълняват под 70% от заложения пробег, той може да бъде развален. По данни на Държиков, за последните две години, средния месечен пробег, който изпълняват тролеите е около 15%.
Че е време да се прекрати агонията с тролейбусния транспорт в Пловдив смята и председателят на „Съюз за Пловдив” Дани Каназирева. Тя внася питане в Общинския съвет и до кмета Иван Тотев кога общината ще прекрати договора с Ангел Батаклиев за превозване с тролеи. Пробегът им не се спазва, 65-те нови возила, който трябваше да се закупят по задължение от приватизационния договор, и до днес не са осигурени. Вместо договорените 8 линии, се обслужват едва 4 - при това с кретащи и амортизирани тролеи, категорична е Каназирева.
Собственикът на фирма „Градски транспорт” Ангел Батаклиев не бе намерен за коментар по темата.
Договорът за тролейбусен превоз е сключен с фирма „Градски транспорт” през месец юни 2004 г. Според него тролеи трябва да се движат по линиите с номера 3, 5, 14, 19, 25, 55, 102 и 134.
Повече подробности по темата слушайте в утрешното Дарик кафе