Педагогическият колеж - пресечна точка на Изтока и Запада
Педагогическият колеж - пресечна точка на Изтока и Запада / archiv.DarikNews

В Педагогическия колеж Плевен, структурно звено на ВТУ „Св. Св. Кирил и Методий", се проведе информационен ден по програма „Учене през целия живот" и среща със студенти II курс, специалност „Химия", от индийския щат Пенджаб.

Педагогическият колеж  пресечна точка на Изтока и Запада
netinfo

Лектори на събитието от българска страна бяха студентките от II курс Любомира Тончева и Юлия Пенева специалност Начална училищна педагогика. Те споделиха наученото по време на национално информационно събитие, относно възможностите за мобилност, което беше организирано от Центъра за развитие на човешките ресурси в София през миналата седмица. Участието на двете студентки беше осигурено с подкрепата на доц. Д-р Теодора Вълова, национален "e-Twinning" посланик за България и по покана на г-жа Милена Караангова, Началник отдел „Информиране, разпространение, съпътстващи дейности" в ЦРЧР.

Събитието беше открито от доц. д-р Теодора Вълова, с чиято методическата помощ бяха изготвени презентациите на второкурсничките. В тях се съдържаше актуална информация относно възможностите за студентите и младите учители да участват в подпрограмите на Секторна програма „Коменски" - Асистентски стаж и e Twinning.

Бъдещите предучилищни и начални учители се запознаха с двете подпрограми и начините за кандидатстване. Освен това участието в инфо-деня засили интереса на бъдещите педагози към участие в различни европейски инициативи, финансирани от Центъра за развитие на човешките ресурси.

Педагогическият колеж  пресечна точка на Изтока и Запада
netinfo

Програмата "Асистентски стаж" предлага работа в чуждестранни образователни институции с продължителност между 3 и 10 месеца. Дейности като преподаване в класната стая или занималнята, работа по училищни проекти, преподаване на родния език и култура дават някои конкретни възможности на учителите.
Те им позволяват да разширят разбирането си за европейското измерение на преподаването и ученето. Да усъвършенстват своите познания по чужди езици и преподавателските си умения, както и да опознаят други европейски страни и техните образователни системи.

Финансирането покрива изцяло стажа в приемното училище, което възлага на опитен учител ролята на наставник на асистента.
Ползите са взаимни, както за институцията-домакин, така и за асистента. Те биха могли да се обобщят в няколко направления: усъвършенстване на професионални умения, разширяване на чуждоезиковите компетенции, развиване на творческите способности, подобряване на уменията за работа в екип и личен контакт със страната домакин.

По време на събитието, интерес предизвика презентацията за eлектронната платформа за сътрудничество между учители в Европа - eTwinning - съобразена с Европейската референтна рамка за ключовите компетентности, с фокус към дигиталните компетентности и комуникативните умения на чужд език.

Програмата се обновява и вече е ориентирана към стратегията 2020 на ЕK в частта, касаеща образованието. Адаптирана е към развиване на уменията на 21. век, което е в основата на Стратегията на ЕС „Европа 2020" за интелигентен, устойчив и приобщаващ растеж.

Основните акценти в eTwinning са: засилване на работата по ключовите компетентности, подпомагане на училищата в установяване на партньорства, поощряване на партньорства и партньорски мрежи, изграждане и усъвършенстване на IT- платформи.

Като многоезична платформа, порталът eTwinning предоставя новини и информация за развитието нa дейността в Европа. Освен това осигурява безопасна среда за сътрудничество и комуникация чрез интернет на учители и ученици от различни европейски страни и дава възможност за професионално и кариерно развитие. Предстои ново разширяване на програмата с ново име - е Тwinning +.

Втората сесия на инфо-денят беше посветена на представянето на индийските студентки Чери Каур и Акче Дауан, членове на AIESEC.

AIESEC е глобална младежка организация, която цели да развива лидерски способности чрез своите вътрешни програми за лидерство и ангажиране на учащите се или на вече завършили в международен обмен на студенти и стажантски програми. Международният офис е в Ротердам, Холандия, а офисът на AIESEC България е в София.

От ноември 2010 г., мрежата на AIESEC включва над 64 хиляди членове в 110 страни и територии, което я прави най-голямата в студентски план организация в света. Присъства в над 2100 университета по целия свят.
Програмата предлага стаж в приемаща организация, чрез която един млад човек допринася за постигане на целите на организацията, получава подкрепа и оценка за своето професионално развитие и възможности за реализиране на трудов стаж.

В лекторията участваха 40 студенти от Педагогическия колеж от I до III курс.