Като част от националната кампания „Ангели срещу рака на гърдата", която беше стартирана от членовете на Business Lady Club и списание Business Lady, на 21-ви ноември в Плевен се проведе кръгла маса. Датата е избрана по повод честването на Празника на християнското семейство, свързан с добрината и сплотеността между хората.
Основната цел на кръглата маса беше, да се дискутира как семейството приема, помага и влияе върху засегнатите от карцином на гърдата жени. На срещата в Плевен стартира кампанията "Мамо, искам да си здрава", чиято задача обясни д-р Елиза Георгиева, председател на Бизнес Лейди клуб - Плевен и основател на фондация "Св. Иван Рилски":
"Целта ни е, не само майките да водят децата си на лекар, а и децата да се погрижат за майките си, като ги подканят или дори заведат на профилактичен преглед".
Д-р Румен Стоянов, хирург, онколог и мамолог, представи статистика за страната, според която ежедневно 75 българи се разболяват от рак, между 15 и 17 000 българи умират от различните форми на рак, повече от 1 милион българи, включително пациентите и техните семейства, както и онколозите са ангажирани с това заболяване.
Броят на новозаболелите от злокачествени заболявания се увеличава годишно с 2%.
Изчислено е, че годишно за домашното лечение и за болнично лечение, което включва и хирургичното лечение, както и диспансерното наблюдение на тези пациенти, са необходими повече от 200 милиона лева.
Първите пет злокачествени тумора по честота са ракът на дебелото и правото черво, на белия дроб, на гърдата, на четвърто място е ракът на стомаха и на пето са меланомните, злокачествени тумори на кожата. Тези пет локации представляват повече от 50% от всички злокачествени заболявания.
Д-р Стоянов изтъкна възпитанието на населението в самоизследване и голямото му значение за ранната диагностика на рака на гърдата и на немеланомните злокачествени тумори.
Представител на синдиката на българските учители в Плевен предаде специални поздравления от Янка Такева - председател на най - голямата синдикална организация в България, тази на българските учители, както и председател на българския Женски парламент.
„Изцяло подкрепяме идеята и сме убедени, че здравната култура се ражда в семейството, но тя трябва задължително да бъде продължена в училищата и в обществото", каза синдикалистката.
На 21-ви ноември, кръгли маси се проведоха във всички по-големи градове на страната. Те са част от цялостна стратегия, залегнала в националната кампания, чиято основна цел е да повиши здравната култура на обществото, по отношение на информираност, превенция и лечение на болестта- рак на гърдата и преодоляване на психологическите и
физическите травми.
Ракът на гърдата е здравен, социален и икономически проблем. Той белязва съдбите на много жени, както и тези на техните близки, семейства, любими хора, приятели и колеги.
Кампанията е насочена и към набирането на средства за закупуване на импланти за жени, на които предстои да бъдат оперирани от рак на гърдата.