185 петокласници в 9 паралелки от област Кърджали, от 7 училища, се явиха днес на външно оценяване по география и икономика, съобщи началника на Регионалното управление на образованието Гроздан Колев. Той допълни, че училищата, където се провежда оценяването и които са избрани на случаен принцип, са в 4 от седемте общини в областта – Кърджали, Крумовград, Кирково и Черноочене.
За цялата страна 6000 са петокласниците, които се явяват днес на външно оценяване по география и икономика, а измерването се провежда в 215 училища от всички региони на страната.
Продължителността на изпита е 50 минути и включва тест с 25 задачи, от които 18 са с избираем отговор и 7 със свободен, съобщиха от МОН.
Основната цел на външното оценяване е да се установи какви знания са усвоили учениците, дали разбират материала и дали могат да приложат наученото. Друга цел е мониторинг на образователния процес, за да бъдат приложени мерки за подобряване качеството на образованието.
На база резултатите от външното оценяване Министерството на образованието и науката ще направи анализ до каква степен децата покриват очакванията от обучението по география и икономика, определени в новата учебна програма за пети клас.
Изследването е разработено от Център за оценяване в предучилищното и училищното образование, МОН и Асоциацията на професионалните географи и регионалисти.
За цялата страна 6000 са петокласниците, които се явяват днес на външно оценяване по география и икономика, а измерването се провежда в 215 училища от всички региони на страната.
Продължителността на изпита е 50 минути и включва тест с 25 задачи, от които 18 са с избираем отговор и 7 със свободен, съобщиха от МОН.
Основната цел на външното оценяване е да се установи какви знания са усвоили учениците, дали разбират материала и дали могат да приложат наученото. Друга цел е мониторинг на образователния процес, за да бъдат приложени мерки за подобряване качеството на образованието.
На база резултатите от външното оценяване Министерството на образованието и науката ще направи анализ до каква степен децата покриват очакванията от обучението по география и икономика, определени в новата учебна програма за пети клас.
Изследването е разработено от Център за оценяване в предучилищното и училищното образование, МОН и Асоциацията на професионалните географи и регионалисти.