Възможността българските граждани да ползват здравните си вноски не само в 5-10 посочени бази от НОИ и НЗОК, а свободно, в Медикъл СПА хотелите, които са сертифицирани от държавата- Министерството на туризма, предлагат от Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, който провежда 4- тия си годишен конгрес в Кюстендил.
“В сегашната ситуация се дискриминира българския гражданин и частния бизнес. И следващата стъпка е - синхронизиране на законодателството ни, което е въпрос на политическа воля, за да можем да ползваме средствата от европейските здравни каси.
Мисленето е, че масово българина ще тръгне да се лекува в чужбина, но това няма да се случи, защото ако тук операцията за смяна на става, например е 5 000 лв., в Германия е 20 000 лв. Българите нямат възможност за такова скъпо лечение. Обратният път е възможен, ако в Германия, с 500 единици / средства / можеш да бъдеш1 седмица на рехабилитация, при нас тези средства ще стигнат за 2-3 седмици.
Базите на НОИ обаче не отговарят на изискванията на средно статистическия европеец, а нашите Медикъл СПА хотели за подготвени. Заслужава си да ги отворим за българина, след това за съседите ни и на следваща стъпка – за европейците”, коментира пред Дарик радио Сийка Кацарова- зам.- председател на съюза и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация.
Унгария развива успешно Медикъл СПА продукта си успешно вече 16 години и е №1 на германския пазар. Ключът обаче е във вътрешния пазар, чрез модела- Кафетерия. Работодателите раздават ваучери за почивка, на принципа на ваучерите за храна в България, срещу което получават данъчни облекчения от държавата.
Основната цел е България да е туристическа дестинация за 4-те сезона.
“Трябва да обърнем обаче мисленето в още няколко посоки. Първо - маркетинга и пи-ара да се правят от държавата и общините с публични средства, както в Германия и Унгария, например, а хотелите да намират правилните туроператори и партньори, за да е пълна базата. Необходими са и редовни полети до летищата ни целогодишно, защото туристът тръгнал да подобрява своето здраве иска да стигне до хотела си за 1 час, час и половина. Друг проблем е, че все още не сме се научили да правим добри презентации, затова и днес по темата обучение на конгреса в Кюстендил прави Жоао Барбоса, председател на Изпълнителният комитет, маркетинг и PR мениджър на ЕСПА”, каза още Сийка Кацарова.
“В сегашната ситуация се дискриминира българския гражданин и частния бизнес. И следващата стъпка е - синхронизиране на законодателството ни, което е въпрос на политическа воля, за да можем да ползваме средствата от европейските здравни каси.
Мисленето е, че масово българина ще тръгне да се лекува в чужбина, но това няма да се случи, защото ако тук операцията за смяна на става, например е 5 000 лв., в Германия е 20 000 лв. Българите нямат възможност за такова скъпо лечение. Обратният път е възможен, ако в Германия, с 500 единици / средства / можеш да бъдеш1 седмица на рехабилитация, при нас тези средства ще стигнат за 2-3 седмици.
Базите на НОИ обаче не отговарят на изискванията на средно статистическия европеец, а нашите Медикъл СПА хотели за подготвени. Заслужава си да ги отворим за българина, след това за съседите ни и на следваща стъпка – за европейците”, коментира пред Дарик радио Сийка Кацарова- зам.- председател на съюза и вицепрезидент на Европейската СПА асоциация.
Унгария развива успешно Медикъл СПА продукта си успешно вече 16 години и е №1 на германския пазар. Ключът обаче е във вътрешния пазар, чрез модела- Кафетерия. Работодателите раздават ваучери за почивка, на принципа на ваучерите за храна в България, срещу което получават данъчни облекчения от държавата.
Основната цел е България да е туристическа дестинация за 4-те сезона.
“Трябва да обърнем обаче мисленето в още няколко посоки. Първо - маркетинга и пи-ара да се правят от държавата и общините с публични средства, както в Германия и Унгария, например, а хотелите да намират правилните туроператори и партньори, за да е пълна базата. Необходими са и редовни полети до летищата ни целогодишно, защото туристът тръгнал да подобрява своето здраве иска да стигне до хотела си за 1 час, час и половина. Друг проблем е, че все още не сме се научили да правим добри презентации, затова и днес по темата обучение на конгреса в Кюстендил прави Жоао Барбоса, председател на Изпълнителният комитет, маркетинг и PR мениджър на ЕСПА”, каза още Сийка Кацарова.