94706
Българският балнео и СПА туризъм
Силен фокус върху вътрешния пазар в туризма, законодателни промени, които да позволят привличането на средства от европейските и българската здравни каси и приемане на работещ, нов Закон за публично-частното партньорство (ЗПЧП), това са ключовите послания които бяха отправени от 4- тия конгрес на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм, който се провежда в Кюстендил.
Председателят на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм Стефан Шарлопов бе категоричен, че за развитие на вътрешния пазар е необходима първо – реклама и второ- здравната каса да спре да дели бизнеса на частен и Специализирани болници за рехабилитация.
“Извинете, ние не сме от Албания, нищо против албанците. Рехабилитационните центрове не мога та да бъдат делени на държавни и частни, а на общо основание да дадем възможността всеки нуждаещ се да избере- дали да е в частен център или в СБР. Ние сме го обяснявали на социалния министър, той бе шеф на здравната каса и съм му казвал в очите- това е дискриминация, която няма да позволим, вероятно ми е обиден и няма негов представител тук. Няма разлика между частен и държавен бизнес в нашата държава.
Министерството на туризма трябва да види как да представим на нашия турист националния туристически продукт, не само морето и ски курортите. Много хора не си познаваме достатъчно държавата. Къде са тези 45 000 артефакти открити в България, къде са църквите ни от всички религии, къде тези центрове за балнео и СПА, където човек може да се поддържа? Как да развием здравния туризъм, там имаме сериозни пропуски.
Бизнесът, защо да не направи продукт за българи, ако не отстъпка в цената, защото нямаме право, то поне допълнителна услуга и не смятам, че това ще е проблем на европейско ниво, за дискриминация на българи и европейци. Нашите цени са ниски, доста ниски, защо? Защото сами се дърпаме за краката надолу, защото си мислим, че с дъмпинг може да вършим работа. Това няма да доведе до коректно развитие. Ниска цена, означава ниско качество на продукта. Коректната цена не означава в никакъв случай ниска. С Министерство на туризма да направим Карта на всички източници на минерални води и по списък сертифицираните хотели за рехабилитация и какво могат да видят още в района туристите. Защото, туризма не е само да спиш и да ядеш, трябва да имаме атракцията в региона. Да натискаме здравната каса да не дискриминира частния бизнес, защото това не е правилно”, коментира в отговор на въпрос на Дарик Стефан Шарлопов.
Зам.-министърът на туризма Ирена Георгиева обяви, че министерството разработва продукт за СПА дестинациите в България, по подобие на 8-те културни дестинации, с които бе промотирана страната.
“Промоцията е не само на външния но и на вътрешния пазар. Ще го направим с помощта на общините и Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Има вече предложения от повече от 6 общини, сред тях и Кюстендил, в които освен качествата на минералната вода, общината разказва и за туристическите атракции, които могат да се видят в нея. Когато направим тези дестинации, те ще се публикуват на сайта на Министерство на туризма.
По отношение на законодателството ние от министерството сме готови с идея как да интервенираме в закони, в прерогативите на други министерства, за да улесним предлагането на СПА услуги, финансирани от европейски здравни каси. НОИ е допълнителна идея, която ще доразвием с колегите от социалното министерство”, заяви зам.-министър Георгиева.
Стефан Шарлопов бе категоричен, че Закона за публично-частно партньорство, трябва да се приеме много, много бързо в парламента. “Огромен потенциал се пропуска поради неработещ ЗПЧП. Общината не може нищо да направи с мен, защото този закон не работи”, коментира Шарлопов.
Председателят на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм бе категоричен, че всички кметове трябва да изготвят мастер план за развитието на всяка община.
“Какво значи това- кметът трябва да си представи как неговата община трябва да изглежда и като туристическа услуга и като атракция, и като обществена инфраструктура, и като заведения, хотелска част, вело- и пешеходни турове, и да следва тази политика в следващите 5-10 години. Ако нямаш цел, няма да стане. Кюстендил има уникални данни. Петър Паунов много добре разбира, къде трябва да отиде и кога, дай Боже повече мандати да бъде избран като кмет. Експертиза всеки може да ползва има добри опити в Европа- Баден Баден, Карлови мари, една добра концепция и един перфектен маркетинг,само тогава бизнеса става бизнес”, заключи Шарлопов.
22% ръст на туристите за последната година, отчете кметът на Кюстендил Петър Паунов.
“Това е нещо положително като стъпка, но не удовлетворително. Млади хора има за щастие все още, но далеч не сме доволни от професионалната реализация на този етап и интереса към Професионалната гимназия по туризъм. Затова предстоят съвместни стъпки с Министерство на образованието и Министерство на туризма, за да можем съвместно да покажем престижа на тези професии, свързани с туризма. Да можем да реализираме конкурентен продукт. Как да се конкурираш с трудови пазари като Германия и Англия, но вече сме на път да намерим правилната рецепта и със съвместната ни работа с Българския съюз по балнеология и СПА”, коментира Паунов.
Председателят на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм Стефан Шарлопов бе категоричен, че за развитие на вътрешния пазар е необходима първо – реклама и второ- здравната каса да спре да дели бизнеса на частен и Специализирани болници за рехабилитация.
“Извинете, ние не сме от Албания, нищо против албанците. Рехабилитационните центрове не мога та да бъдат делени на държавни и частни, а на общо основание да дадем възможността всеки нуждаещ се да избере- дали да е в частен център или в СБР. Ние сме го обяснявали на социалния министър, той бе шеф на здравната каса и съм му казвал в очите- това е дискриминация, която няма да позволим, вероятно ми е обиден и няма негов представител тук. Няма разлика между частен и държавен бизнес в нашата държава.
Министерството на туризма трябва да види как да представим на нашия турист националния туристически продукт, не само морето и ски курортите. Много хора не си познаваме достатъчно държавата. Къде са тези 45 000 артефакти открити в България, къде са църквите ни от всички религии, къде тези центрове за балнео и СПА, където човек може да се поддържа? Как да развием здравния туризъм, там имаме сериозни пропуски.
Бизнесът, защо да не направи продукт за българи, ако не отстъпка в цената, защото нямаме право, то поне допълнителна услуга и не смятам, че това ще е проблем на европейско ниво, за дискриминация на българи и европейци. Нашите цени са ниски, доста ниски, защо? Защото сами се дърпаме за краката надолу, защото си мислим, че с дъмпинг може да вършим работа. Това няма да доведе до коректно развитие. Ниска цена, означава ниско качество на продукта. Коректната цена не означава в никакъв случай ниска. С Министерство на туризма да направим Карта на всички източници на минерални води и по списък сертифицираните хотели за рехабилитация и какво могат да видят още в района туристите. Защото, туризма не е само да спиш и да ядеш, трябва да имаме атракцията в региона. Да натискаме здравната каса да не дискриминира частния бизнес, защото това не е правилно”, коментира в отговор на въпрос на Дарик Стефан Шарлопов.
netinfo
“Промоцията е не само на външния но и на вътрешния пазар. Ще го направим с помощта на общините и Българския съюз по балнеология и СПА туризъм. Има вече предложения от повече от 6 общини, сред тях и Кюстендил, в които освен качествата на минералната вода, общината разказва и за туристическите атракции, които могат да се видят в нея. Когато направим тези дестинации, те ще се публикуват на сайта на Министерство на туризма.
По отношение на законодателството ние от министерството сме готови с идея как да интервенираме в закони, в прерогативите на други министерства, за да улесним предлагането на СПА услуги, финансирани от европейски здравни каси. НОИ е допълнителна идея, която ще доразвием с колегите от социалното министерство”, заяви зам.-министър Георгиева.
Влади Владимиров
Председателят на Българския съюз по балнеология и СПА туризъм бе категоричен, че всички кметове трябва да изготвят мастер план за развитието на всяка община.
“Какво значи това- кметът трябва да си представи как неговата община трябва да изглежда и като туристическа услуга и като атракция, и като обществена инфраструктура, и като заведения, хотелска част, вело- и пешеходни турове, и да следва тази политика в следващите 5-10 години. Ако нямаш цел, няма да стане. Кюстендил има уникални данни. Петър Паунов много добре разбира, къде трябва да отиде и кога, дай Боже повече мандати да бъде избран като кмет. Експертиза всеки може да ползва има добри опити в Европа- Баден Баден, Карлови мари, една добра концепция и един перфектен маркетинг,само тогава бизнеса става бизнес”, заключи Шарлопов.
22% ръст на туристите за последната година, отчете кметът на Кюстендил Петър Паунов.
“Това е нещо положително като стъпка, но не удовлетворително. Млади хора има за щастие все още, но далеч не сме доволни от професионалната реализация на този етап и интереса към Професионалната гимназия по туризъм. Затова предстоят съвместни стъпки с Министерство на образованието и Министерство на туризма, за да можем съвместно да покажем престижа на тези професии, свързани с туризма. Да можем да реализираме конкурентен продукт. Как да се конкурираш с трудови пазари като Германия и Англия, но вече сме на път да намерим правилната рецепта и със съвместната ни работа с Българския съюз по балнеология и СПА”, коментира Паунов.