Основно училище „Даскал Димитри“-Кюстендил е единственото в областта, което притежава виртуална класна стая и 9 робота. Те помагат при обучението на учениците от първи до пети клас. Роботите са осигурени по различни спечелени проекти. В училището са въведени интерактивни методи на преподаване, а учителите са ментори в процеса на обучението.
„Преди всичко роботиката помага на учениците за развитието на логиката и след това в някои учебни предмети, например роботите финч им помагат за усвояване на геометричните фигури- измерване на разстояния, построяване на геометрични фигури- триъгълник, квадрат, успоредник и др. Други роботи като Клементони и Пчеличката помагат за усвояването на английския език“, заяви учителят Георги Тодоров.
„С тези роботи правим интересни игри, чертаем триъгълници, квадрати. Използваме ги в информатиката и информационните технологии. Идеята на свиренето с банани, която е на лаптопа е доста интересна занимавка, работим с една малка платка, която свързваме с банани, ябълки и круши. Идеята е да се стимулираме да ядем по естествени храни, а не чипсове и хамбургери“, споделят учениците от ОУ “Даскал Димитри”.
Част от роботите подпомагат в работата и ресурсните учители в кюстендилското училище, в обучението на децата със специални потребности.
Иво Кирилов, Дарик Кюстендил
Иво Кирилов, Дарик Кюстендил
Иво Кирилов, Дарик Кюстендил