Община Кюстендил залага значителен ръст на данъчните приходи, основно от данък МПС
Община Кюстендил залага значителен ръст на данъчните приходи, основно от данък МПС / Дарик-Кюстендил

С 6, 3 % е ръстът на бюджетната рамка през тази година, заяви зам.- кметът Надя Каратова по време на общественото обсъждане на проекто бюджета на община Кюстендил.
„Приходите за делегирани от държавата дейности са в размер на 16 490 000 лв., като от тях субсидията е 15 864 000 лв. Тук ръста е 2, 4 %. Местните приходи се предвижда да бъдат в размер на 19 110 000 лв. Субсидията за зимно поддържане и снегопочистване е 233 000 лв., като тук увеличението е с 63 000 лв. Целевата субсидия за капиталови разходи е 657 400 лв., а за ремонт на общински пътища е 725 600 лв.", заяви Каратова.
Общо подкрепата на държавата възлиза на 20 208 000 лв., което е с повече в сравнение с 2014 г., с 588 000 лв. Това е 56, 8 % от бюджета на общината.
„Тези цифри са показателни, че финансовата децентралицазия все още продължава да е в застой", каза зам.- кметът.
Собствените приходи на община Кюстендил са планирани да бъдат 12 361 522 лв. Общият размер на данъчните приходи през 2015 г. се предвижда да бъде 4 127 000 лв.
„Заложеният ръст при данъчните приходи се очаква да бъде най- голям от много години насам- 38, 4 %. Това е в резултат на очакваната по- добра събираемост на данъчните задължения от предходни години, главно на данъка за превозните средства, благодарение на осъществената вече връзка между пунктовете за технически прегледи на автомобилите и данъчната база на общините. Очакваме да съберем около 1 000 000 лв. стари просрочени задължения", обясни Надя Каратова.

Предвижда се ръст с 11 % в събираемостта на данъка на недвижимите имоти и таксата за битови отпадъци. Причината е работата на общинска администрация с частните съдебни изпълнители.
Общият размер на неданъчните приходи е 8 234 522 лв. Тук очакваният ръст е 4,3 %. Най- същественото увеличение е от общински такси.
С 11 % се очаква да намалеят приходите от собственост. Заложени са и по- малки приходи от санкции, глоби и наказателни лихви.
По отношение на разходите, най- голямата сума е за хуманитарните дейности, за които са предвидени около 18 843 000 лв. За инвестиции се планират 7 233 000 лв. В бюджета се предвиждат 5 601 000 лв. за комунални услуги, опазване на околната среда и икономически дейности .