В много от учебните школи за шофьорски курсове не се провеждат часове по теория, не се кормува на полигон и през нощно време. Това са констатации на инспекторите от ДАИ- Кюстендил.
"Повечето от младите шофьори не знаят как да включат задна скорост, не могат да маневрират. Полигоните са обрасли в трева и това е доказателство, че не се ползват от инструктори и курсисти. Има куриозни ситуации, когато по време на изпит колега задава въпроси за устройството на автомобила", коментира в интервю за Дарик началникът на отдел "Контролна дейност" Милен Йорданов.
В ДАИ- Кюстендил няма нито един сигнал от курсист за неспазване на учебната програма. В нея е предвидено и задължително обучение с кормуване на автомагистрала. В нашата област това означава шофиране по главен път Е- 79.
"Установявали сме един автомобил, по едно и също време да е ангажиран с курсист на теория, кандидат- шофьор на практика и на изпит с наш колега. Учебните центрове трябва да имат поне 2- ма преподаватели и да провеждат вътрешни изпити. Нарушенията обаче трудно се установяват. Може би трябва да има камери по време на учебния процес, а не по време на изпита", каза още началникът на ДАИ- Кюстендил Милен Йорданов.
Новият Закон за движение по пътищата предвижда значително увеличаване на санкциите. Досега глобата за неспазване на учебния процес е от 100- 1 000 лв., а промените предвиждат фиксирането й на 1 500 лв.