Отговорът на поставения казус е, че разпределени по този начин, държавните пари ще бъдат изгубени и стимулиран за добре свършената си работа няма да бъде нито един учител от въпросното учебно заведение, мотивираха се експертите.
Пред колегията бе демонстриран пример за разпределение на добавките, който експериментално е направила Пенка Георгиева, директор на Професионалната гимназия по туризъм в Хасково.
Тя сподели, че в края на изтеклата учебна година е спуснала карти с празни полета на всичките си 50 учители. Те сами е трябвало да изброят дейностите, за които смятат,че заслужават финансови добавки към заплатите си. Само двама преподаватели са се оценили с максималните 91 до 100 точки.
Учителите са предлагали и собствени за гимназията критерии, които да залегнат в системата за добавките. Такива са даването на дежурства в училище, осигуряването на спонсорства и работа с работодателите, което е специфично за професионалните училища.
Началникът на просветния инспекторат Иван Панайотов насърчи колегите си да се възползват от възможността, която диференцираните добавки към заплатите дава и изрично подчерта, че това не е система за повишаване на заплатите.
Той изтъкна още, че често боледуващите учители и тези, които трупат много отсъствия, със сигурност няма да получават бонуси.