Над 350 работници в димитровградския ТЕЦ „Марица 3” могат да изгубят работните си места, тъй като централата е пред риск от фалит. Това пише в писмо до Министерство на енергетиката изпълнителният й директор Стоян Тюйлиев. С писмото той сигнализира и синдикатите КТСБ и КТ „Подкрепа” за реалната заплаха заетите в ТЕЦ-а да изгубят прехраната си. Причината е, че след проведен в края на март търг за предоставяне на нетна разполагаема мощност за студен резерв, димитровградската централа не е класирана за сключване на договор за предоставяне на 85 MW разполагаема мощност за периода от 1 април до края на юли, обясни юристът на дружеството Юлиян Семерджиев. Чуйте го в приложения файл.
„Заявяваме, че отпадането на централата за следващите 4 месеца от предоставянето на услугата за студен резерв би довело до невъзможност от осигуряване на каквото и да е функциониране на дружеството. Дългият период от 4 месеца, през който дружеството няма да има никакви приходи, ще го доведе до фалит”, пише в писмото до министерството изпълнителният директор Стоян Тюйлиев.
„Считаме, че се формират предпоставки за необратими последствия, касаещи производствената дейност на централата. В тази връзка изразяваме голямото си безпокойство от създадената реална заплаха за загуба на над 350 работни места. Отговорно заявяваме, че не желаем ескалиране на социалното напрежение”, е записано още в текста.
В писмото се посочва също, че синдикалните структури в ТЕЦ-а са в готовност за протестни и стачни действия. От димитровградската централа настояват за организиране на допълнителен търг за студен резерв.
В началото на юли миналата година заетите там също обявиха готовност за протест, заради забавени заплати и социални плащания. Тогава те декларираха, че предприятието им е на дъното на сектора енергетика по размер на възнагражденията, допълнителни и социални придобивки за работниците.
ТЕЦ „Марица 3” е една от най-старите действащи топлоелектрически централи в страната. Основана е през 1951 г., с изграждането последователно на 3 парогенератора, закрити през 2001 г., и нова част, пусната в експлоатация през 1971 г. Приватизирана е през 2003 г.