Защитници на тролеите събират подкрепа и в социалната мрежа
Защитници на тролеите събират подкрепа и в социалната мрежа / За тролейбусен транспорт в Габрово

За тролейбусен транспорт в Габрово, така се нарича създадената днес страница в социалната мрежа FACEBOOK, с която общността, ангажирана с идеята за съхраняването му събира подкрепа в интернет.

"Габровци, нека не позволим тролейбусният транспорт в Габрово да бъде унищожен", е призивът на създателите на страницата.

Защитниците на този вид транспорт широко описват неговата история в Габрово.

"На 17 април 1987 години е била пусната първата тролейбусна линия в Габрово с маршрут Рекорд - Шиваров мост. В последствие през 1995-1996 тролейбусното трасе се удължава и до квартал Русевци. Имало е идея тролейбусите да стигат до Нова деница, а също така да минават и по настоящите бул. Могильов и ул. Стефан Караджа. За последните се говори от много време, в по-голямата част от участъка има издигнати стълбове, но парите не достигат и към момента този проект е в застой.


Тролейбусите в Габрово са обособени като отделна фирма до Май 1997 под името "ТРОЛЕЙБУСЕН ТРАНСПОРТ" ЕООД. Поради тежкото финансово състояние на автобусната фирма, тогавашният общински съвет приема решение №861 от 25.06.1997 год. с което се създава фирма "Общински пътнически транспорт" ЕООД, под чието крило и до ден днешен се обединяват тролейбуси, автобуси и на малко по-късен етап - и маршрутки.

Габровският автопарк е представен от тролейбуси ЗиУ-9 в две модификации - първата от №301 до №312 и втората от №313 до №332. Интересно е да се отбележи, че първата модификация първоначално не е била предвидена за Габрово, а за Уругвай, но тъй като от въпросната държава отказват доставката, същата се докарва в Габрово. По настоящем в Габрово се движат 14 тролейбуса от Понеделник до Петък обслужващи линии №31, 32, 33 и 34.

Важно е да се отбележи, че много габровци са помогнали за построяването на тролейбусното трасе в периода 1987 - 1996 година.
През 2015 година Общински съвет в Габрово, с гласовете на ГЕРБ взе решение да се ликвидира тролейбусният транспорт в града. 
Създаден бе Инициативен комитет, който от 17 юли започна събирането на подписи за провеждане на местен референдум, с цел спасяване на тролейбусите в града ни".