Пациентите по-често търсят предварителна информация за лечението си
Пациентите по-често търсят предварителна информация за лечението си / netinfo
Намалява броят на гражданите, които търсят информация на сайта на Националната здравноосигурителна каса или чрез запитване по електронната поща, отчитат от местната структура на институцията. От началото на годината до края на октомври са получени само 7-8 въпроса, поставени в E-mail. Близо 1800 обаче са запитванията, отправени по телефона или лично в РЗОК Габрово.

Продължават да са актуални въпросите за потребителската такса, реда за получаване на направления за консултации със специалист и цените на зъболекарските услуги. Пациентите все по-често се интересуват предварително за условията за болнично лечение, за необходимостта от допълнително заплащане на консумативи и избор на екип, за реда и нуждата от получаване на финансови документи срещу плащанията.

От здравната каса уточняват, че едни от най-често задаваните въпроси се отнасят до признаването на осигурителните права и ползването на медицинска помощ при пребиваване в други страни членки на ЕС, както и за европейските формуляри, издавани от РЗОК и НЗОК. Не е малък и броят на чужденците, живеещи на територията на областта, както и български граждани, осигурени в други държави, които търсят информация в районната каса.