Към Комисията за защита на потребителите /КЗП/ функционира Европейски потребителски център, от който през месеците юли и август подвижни екипи ще бъдат на т.нар. турнета на морето. Ще бъдат правени кампании, които целят всеки, който иска, да получи информация за това какви са потребителските му права.
Ще се раздават и брошури, за да научат хората какво да направят, когато имат проблем. От Комисията съветват, когато смятаме че сме ощетени, задължително да реагираме - първо към този, който предлага услугата и ако той не е склонен да се впечатли – към експертите. Жалби и сигнали туристите могат да подават на телефон 0700 111 22, както и електронно чрез официалния сайт на КЗП.
През лятото ние всички сме повече потребители, отколкото през всяко друго време на годината, смятат от КЗП. Най-често до разминаване между поетия ангажимент от предлагащия дадена почивка и реално предоставеното от него на място се стига, когато за много малко пари е било предложено нещо много голямо.
БЧК-Добрич осигурява спасители за пет неохраняеми морски плажа
„Когато видим нереално ниски цени и обещание за много включени услуги в пакети като All Inclusive или Ultra All Inclusive, да не се предоверяваме, а да потърсим контакт с този, който е отсреща. Да зададем някои контролни въпроси, чрез които да се уверим, че офертата е сериозна. Например, има ли паркинг, има ли СПА-център, СПА-центърът в хотела ли е, басейнът къде се намира? Ако има мълчание или уклончиви отговори, тогава разбираме, че има нещо несериозно”, казва председателят на КЗП Димитър. Маргаритов.
Понякога потребителите остават разочаровани, тъй като са си запазили туристически пакет с набор от услуги, сред които чадър и шезлонг, а впоследствие се налага да заплащат за тях допълнително. Той отбеляза, че затова е важно при резервацията да се информираме дали те са включени в цената, защото в повечето случаи това не е така.
На плажа трябва да има информация за цените на предлаганите услуги. Недопустими са нелоялни практики като например задължение за наемане на два шезлонга и др.
При посещенията в ресторантите и баровете трябва да се следи за резервациите, категорията на заведението, менюто. Има случаи, в които се предлага меню с цени в евро, което заблуждава потребителите, че е два пъти по-евтино.
Ще се раздават и брошури, за да научат хората какво да направят, когато имат проблем. От Комисията съветват, когато смятаме че сме ощетени, задължително да реагираме - първо към този, който предлага услугата и ако той не е склонен да се впечатли – към експертите. Жалби и сигнали туристите могат да подават на телефон 0700 111 22, както и електронно чрез официалния сайт на КЗП.
През лятото ние всички сме повече потребители, отколкото през всяко друго време на годината, смятат от КЗП. Най-често до разминаване между поетия ангажимент от предлагащия дадена почивка и реално предоставеното от него на място се стига, когато за много малко пари е било предложено нещо много голямо.
БЧК-Добрич осигурява спасители за пет неохраняеми морски плажа
„Когато видим нереално ниски цени и обещание за много включени услуги в пакети като All Inclusive или Ultra All Inclusive, да не се предоверяваме, а да потърсим контакт с този, който е отсреща. Да зададем някои контролни въпроси, чрез които да се уверим, че офертата е сериозна. Например, има ли паркинг, има ли СПА-център, СПА-центърът в хотела ли е, басейнът къде се намира? Ако има мълчание или уклончиви отговори, тогава разбираме, че има нещо несериозно”, казва председателят на КЗП Димитър. Маргаритов.
Понякога потребителите остават разочаровани, тъй като са си запазили туристически пакет с набор от услуги, сред които чадър и шезлонг, а впоследствие се налага да заплащат за тях допълнително. Той отбеляза, че затова е важно при резервацията да се информираме дали те са включени в цената, защото в повечето случаи това не е така.
На плажа трябва да има информация за цените на предлаганите услуги. Недопустими са нелоялни практики като например задължение за наемане на два шезлонга и др.
При посещенията в ресторантите и баровете трябва да се следи за резервациите, категорията на заведението, менюто. Има случаи, в които се предлага меню с цени в евро, което заблуждава потребителите, че е два пъти по-евтино.