Близо 2000 жалби и сигнали са подадени през 2018 г. в Регионална дирекция Варна на Комисията за защита на потребителите. Преобладаваща част от тях са за рекламации на стоки, по-малко за туристически услуги и бързи кредити.
470 жалби са постъпили в КЗП по време на празниците
78% от жалбите са удовлетворени, а съставените актове са 203, като в Добрич те наброяват 29. Данните изнесе в ефира на Дарик Добрич председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
По думите му най-много сигнали и оплаквания се получават в сферата на телекомуникациите - за дефектни мобилни апарати и устройства, за качеството на услугата, за допълнителни и непоискани услуги, за които се начисляват такси.
При кои стоки и услуги потребителите трябва да са внимателни
Масово хората се жалят и за купуване на некачествени компютри и части за тях, битови електроуреди, дрехи, обувки. В онлайн пазаруването най-честото оплакване е за неуважение правото на отказ, когато клиентът може да върне закупена стока в 14-дневен срок от доставянето й.
"Глобите, които КЗП има правомощия да налага в зависимост от естеството на нарушенията, варират от 1 000 и 30 000 лева", припомни председателят й.
„Хората от една страна казват, че усещат присъствието на КЗП, но все още нямат усещането, че некоректните търговци са получили възмездие, а потребителите са получили компенсация затова, че са им засегнати интересите.
Целта ни е тези двете неща да вървят паралелно и по този начин ефективността от работата ни да се повишава”, коментира Маргаритов. Той призова потребителите да бъдат активни и да сигнализират, когато не са получили достатъчно разбиране от страна на търговците.
КЗП: Внимавайте за мними онлайн търговци
„Потребителската култура в последните години се повишава. Това се вижда и от по-голямата активност на хората, включително, когато те се обръщат и към КЗП. Надявам се, че тези тенденции ще продължат да се развиват положително и за в бъдеще.
Съветвам хората да бъдат активни и да знаят, че законът им дава достатъчно потребителски права. Чисто институционално ние се стремим да им бъдем максимално полезни и като контролен орган, и като медиатор, който може да им съдейства да получат необходимите компенсации, когато са им засегнати законните интереси”, заяви пред Дарик председателят на КЗП.
470 жалби са постъпили в КЗП по време на празниците
78% от жалбите са удовлетворени, а съставените актове са 203, като в Добрич те наброяват 29. Данните изнесе в ефира на Дарик Добрич председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.
По думите му най-много сигнали и оплаквания се получават в сферата на телекомуникациите - за дефектни мобилни апарати и устройства, за качеството на услугата, за допълнителни и непоискани услуги, за които се начисляват такси.
При кои стоки и услуги потребителите трябва да са внимателни
Масово хората се жалят и за купуване на некачествени компютри и части за тях, битови електроуреди, дрехи, обувки. В онлайн пазаруването най-честото оплакване е за неуважение правото на отказ, когато клиентът може да върне закупена стока в 14-дневен срок от доставянето й.
"Глобите, които КЗП има правомощия да налага в зависимост от естеството на нарушенията, варират от 1 000 и 30 000 лева", припомни председателят й.
„Хората от една страна казват, че усещат присъствието на КЗП, но все още нямат усещането, че некоректните търговци са получили възмездие, а потребителите са получили компенсация затова, че са им засегнати интересите.
Целта ни е тези двете неща да вървят паралелно и по този начин ефективността от работата ни да се повишава”, коментира Маргаритов. Той призова потребителите да бъдат активни и да сигнализират, когато не са получили достатъчно разбиране от страна на търговците.
КЗП: Внимавайте за мними онлайн търговци
„Потребителската култура в последните години се повишава. Това се вижда и от по-голямата активност на хората, включително, когато те се обръщат и към КЗП. Надявам се, че тези тенденции ще продължат да се развиват положително и за в бъдеще.
Съветвам хората да бъдат активни и да знаят, че законът им дава достатъчно потребителски права. Чисто институционално ние се стремим да им бъдем максимално полезни и като контролен орган, и като медиатор, който може да им съдейства да получат необходимите компенсации, когато са им засегнати законните интереси”, заяви пред Дарик председателят на КЗП.