Децата със специални образователни потребности трябва да учат в обособени групи, смятат педагози от Добрич
Децата със специални образователни потребности трябва да учат в обособени групи, смятат педагози от Добрич / netinfo

Учители от ОУ"Стефан Караджа" в Добрич подготвят становище до Министерството на образованието във връзка с интеграцията на деца със специални образователни потребности /СОП/ в общата образователна система.

Добричкото училище има опит в приобщаването на деца със специални потребности, натрупан при работата по проект "Ела в моя свят", по който в продължение на 9 месеца осигуряваше допълнителни занимания за деца с увреждания.

Педагозите от Добрич смятат, че в училищата трябва да се обособят специализирани групи, в които децата със СОП  да се обучават от ресурсни учители и само в часовете по технически предмети те да бъдат заедно със своите връстници. Сега на българските учители им е много трудно да работят с 25 до 30 ученици и в тези паралелки да има и деца със СОП, смятат добричките преподаватели.

Те се надяват министерството да избере този модел при интеграция на децата със СОП в общообразователните училища. В много държави децата със здравни проблеми продължават да се обучават в специализирани училища, които разполагат с много голям учителски ресурс и помощен персонал, отбелязват още учителите.

Становището на учителите от Добрич е съобразено с мнението на специлисти от катедра "Специална педагогика" в Шуменски университет и фондация "Карин дом" - Варна, които бяха партньори на училище "Стефан Караджа" в проекта "Ела в моя свят".