Румен Ангелов: Бургас се пребори  за „детелината”
Румен Ангелов: Бургас се пребори за „детелината” / netinfo

Изграждането на пътния възел /детелината/ „Бургас-Средец-Созопол” вече се превръща в един от основните приоритети на национален фонд „Републиканска пътна инфраструктура”.

Новият шеф на фонда Димитър Иванов направи това признание по време на изслушване пред транспортната комисия в парламента – съобщи нейният зам. председател Румен Ангелов.

Това е малък, но много важен пробив за решаването на отлежаващия с години инфраструктурен проблем- смята депутатът.

Според него промяната в отношението на кабинета към изграждането на „детелината” е резултат от силния обществен натиск и увеличаването на икономическите загуби от лошите пътища по крайбрежието.

Директорът на фонда призна, че е впечатлен и от изключително настойчивата и упорита работа на кмета на община Бургас Димитър Николов.

Смятам, че доброто взаимодействие на градоначалника и неговия екип с транспортната парламентарна комисия също постигна добър ефект – твърди народният представител.

По време на срещата си с новия шеф на националния фонд „Републиканска пътна инфраструктура” Румен Ангелов припомни, че на 10 март 2008 год. между фонда и община Бургас беше подписан споразумителен протокол за съвместно финансиране на изграждането на пътен възел „Бургас-Средец-Созопол”.

Общинската администрация вече е направила всичко, което е поела като ангажимент с подписването на споразумителния протокол и затова беше логично да запитам какво смята да предприеме и втората страна, т.е държавата.

Като неин представител г-н Димитър Иванов гарантира, че изграждането на пътния възел „Бургас-Средец-Созопол” и на обходния път вече са се превърнали в абсолютен приоритет за фонда, а това е повече от добра новина за бургазлии – коментира зам. председателят на парламентарната комисия по транспорт Румен Анеглов.

Дано този път държавата отново да не излъже бургазлии с обещанията си. В момента се разпределят 1550 млн. лв. от излишъка, а за цялостното изграждане на детелината са нужни 16.5 млн. лв., за започване на работа по проектиране и изграждане на първи етап на обходния път трябват по-малко от 15 млн лв.

Това са нищожни суми, при условие че разрешаването на проблема с детелината и обходния път на Бургас може да доведе до силен тласък на регионалната икономика– заяви бургаският депутат.