Космическият кораб Шънчжоу-7 се приземи успешно в Китай
Космическият кораб Шънчжоу-7 се приземи успешно в Китай / снимкa: БГНЕС

Китайският космически кораб "Шънчжоу-7" се приземи днес успешно в автономния район на страната Вътрешна Монголия. Събитието бе излъчено в пряк ефир от държавната телевизия в Пекин, информира Франс прес.

По време на историческата мисия китайски космонавт за пръв път излезе в открития космос, отбеляза телевизията. Тримата астронавти са в добро състояние, съобщиха световните агенции.

Корабът "Шънчжоу-7" беше изстрелян в четвъртък с китайска ракета носител от космическа база в пустинята Гансу (Северозападен Китай) и изведен в орбита на височина 373 км. Вчера "тайконавтът" Чжай Чжъган, полковник от китайските ВВС "с твърде скромен произход" според АФП, прекара близо четвърт час в открития космос и влезе в историята с първото постижение от този род за страната си, припомнят агенциите.

Китайският премиер Вън Цзябао наблюдаваше приземяването на орбиталния модул от Центъра за управление на полетите в Пекин, посочва ИТАР-ТАСС. Космонавтите докладваха в пряк ефир, че се чувстват добре. Телевизията излъчва действията на групите, пратени с джипове да издирват модула.

Пекин планира в бъдеще да осъществи скачване на кораби в космоса и създаване на лаборатория в орбита, припомня ИТАР-ТАСС. Приключилият трети за страната пилотиран космически полет се очаква да доближи Китай до поставената цел - да разполага с постоянно действащи орбитални модули, а по-късно и със собствена космическа станция, отбелязва АФП.

Мисията на "Шънчжоу-7" бе изпълнена дни преди националния празник на Китай - 1 октомври, когато ритуално се чества величието на страната. След няколко дни ще бъде отбелязана и 50-ата годишнина от създаването на НАСА. Американската космическа агенция се тревожи, че китайците може да стигнат до Луната още към 2017 г., преди американските астронавти да се завърнат там отново, посочва БТА.